فرمانده سپاه امام سجاد (ع) گفت: طرح تحول محلات در سراسر کشور الگوسازی می‌شود که مبنای این حرکت متاثر از اتفاقات دفاع مقدس است، نامی که روی این طرح گذاشته شده به تاثیر از روند برکات دفاع مقدس بوده است.
کد خبر: ۹۳۷۶۴۸۰
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

سردار «اباذر سالاری» فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در هرمزگان،با گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و درود بر رزمندگان و جانبازان دلاور و همچنین خانواده شهدا، اظهار داشت: در نظر داریم که قریب به ۶۰۰ عنوان، برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی، عمرانی، خدماتی و نظامی را در سراسر استان اجرا کنیم و با تمام محدودیت‌هایی که با بیماری کرونا ایجاد شده، این ایام را در حد بضاعت و توانمان گرامی بداریم و با رعایت مسائل بهداشتی، برنامه ها را اجرا کنیم.

وی افزود: در روز آغازین هفته دفاع مقدس، در سراسر استان رژه خودرویی و موتوری داشتیم و برنامه های بسیار خوب و منسجم در خلیج فارس، بسیج دریایی و نیروی دریایی سپاه انقلاب اسلامی اجرا شد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان تصریح کرد: در طول هفته دفاع مقدس افتخار داریم برنامه های متعددی را به تناسب روزشمار هفته اجرا کنیم؛ تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، جانبازان و خانواده شهدا، افتتاح پروژه‌های عمرانی و سازندگی که در ایام سال به همت جهادگران بسیجی و سپاه به سرانجام رسید و در این ایام بخش عظیمی از پروژه‌ها را تقدیم می‌کنیم.

وی ادامه داد: برنامه هایی مانند گرامیداشت یاد شهدا که مراسمی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سر تا سر استان برگزار می‌کنیم و از ظرفیت رزمندگان عزیز و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس برای شناساندن نقش رزمندگان و شهدای گرانقدر بهره خواهیم برد.

سردار سالاری در خصوص خدمات بسیج سازندگی در طول هفته دفاع مقدس عنوان کرد: یکی از اقدامات، لزوم انسجام بخشی در جهت واکسیناسیون است که استان هرمزگان همه ظرفیت‌های بسیج و سپاه را در اختیار کادر بهداشت و درمان سراسر استان قرار داد. تمام ظرفیت تیم‌های جهادی و تیم های واکسیناسیون با ظرفیت‌های بسیار بالایی در سطح روستاهای دوردست این انسجام شکل گرفت. امید است که بتوانیم در امر واکسیناسیون کار بزرگی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: بخش عمده ای از پروژه های سازندگی و محرومیت زدایی که با رویکرد توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افرادی که دچار مشکلات و محرومیت ها هستند، رسالت سپاه و بسیج این است که نسبت به توانمند سازی آنها اقداماتی انجام دهند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در خصوص روند اجرای طرح‌ها گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که از ابتدا این طرح با مشارکت مراکز بهداشت و درمان اجرا شد و ما از ابتدای بیماری، حضور بسیج را ملموس دیده ایم و بسیجی ها در پایگاه و منازل بیش از ۸۵ مرکز تولید ماسک راه اندازی کردند و عمدتا در مناطق محروم استان توزیع شد و حتی البسه موردنیاز کادر درمان ابتدا توسط گروه های بسیجی تهیه و تولید می‌شد، تا موضوعاتی مانند قرنطینه، کنترل ورودی و خروجی های شهرها حتی در دور افتاده ترین نقاط نیز با همکاری بسیج شکل گرفت.

وی عنوان کرد: بسیجیان میدان دار عرصه های سخت هستند و بدون تکلف و بدون توجه به مسائل مادی حضور دارند و مساعدت می‌کنند. با همکاری دوستان قریب ۱۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سراسر استان راه اندازی کرده و آماگی اضافه کردن این مراکز را داریم.

سردار سالاری خاطرنشان کرد: از ابتدای واکسیناسیون بیش از ۳۶۰ هزار دوز واکسن توسط بسیج در مراکز تجمیعی و مراکز سیار در سطح روستاهای دور دست اتفاق افتاده و بیش از ۳۰۰ تیم واکسیناسیون مخصوصا در مناطق دور دست حضور پیدا کردند.

وی در خصوص طرح تحول محلات عنوان کرد: این طرح یک طرح ابتکاریست که از این استان تهیه شده و در سراسر کشور الگوسازی می شود که مبنای این حرکت متاثر از اتفاقات دفاع مقدس است و نامی که روی این طرح گذاشته شده به تاثیر از روند برکات دفاع مقدس بوده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان ادامه داد: «قرارگاه های تحول محلات»که نام قرارگاه نشان این است که باید یک کار جهادی در پشت این حرکت شکل گیرد و مانند دفاع مقدس همه مردم در صحنه حضور یابند و مسائل محلات را بررسی کنند و به تناسب ظرفیت ها و نخبگان و پیشکسوتانی که در محله هستند، برای رفع موضوعات و مسائل خود گام بردارند.

وی اضافه کرد: قرارگاه محلات می تواند یکی از برکات کنترل کرونا نیز باشد که می‌تواند در همه عرصه‌های سازندگی، توانمندسازی، علمی و امنیتی و غیره بستر بسیار خوبی را فراهم کند که به تاثیر از شیوه دفاع مقدس این حرکت شکل گرفته است.

به گفته سردار سالاری، دفاع مقدس با حضور مردم شکل و هویت معنوی خود را پیدا کرده و اگر حضور جانانه مردم نبود، شاید معادلات جنگ به گونه دیگری رقم می‌خورد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان بیان داشت: امروزه بسیج به عنوان میدان دار عرصه های سخت، در همه صحنه ها حضور دارد، ظرفیت بسیجمان در سراسر استان موجود است و آماده، گوش به فرمان ولی، در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... حضور دارند.

وی ادامه داد: بنا به تعریف حضرت آقا از بسیج، هر کسی که دلش برای نظام و انقلاب بتپد بسیجی است، تا زمانیکه این روحیه، این نگاه و تفکر در بین مردم و بسیجی ها وجود دارد هیچ بن بستی وجود ندارد و آماده‌ایم در همه عرصه ها حضور منسجم و فعالی را داشته باشیم.

سردار سالاری تصریح کرد: بسیج به یک ظرفیت بسیار عالی دست پیدا کرده، هیچ روستا، بخش و شهری وجود ندارد که در آن نمادی از بسیج وجود نداشته باشد و در هر روستایی یک ظرفیت از بسیجیان رزمی وجود دارد.

ارسال نظرات