خبرهای داغ:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان:
همدان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: نقش آموزش و پرورش در انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار ویژه و برجسته است.
کد خبر: ۹۳۷۶۷۵۷
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

نقش آموزش و پرورش در انقلاب اسلامی بسیار ویژه و برجسته استبه گزارش خبرگزاری بسیج، مصطفی آزادبخت در آئین نواختن زنگ مقاومت و آغاز  سال تحصیلی که در مدرسه امام صادق(ع) همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه زمانی ما سال تحصیل را آغاز می‌کنیم که در آستانه اربعین حسینی هستیم، اظهار داشت: ما با فرهنگ تاسوعا و عاشورا و اربعین، انقلاب را به پیروزی رساندیم و نظام را پایدار و مستقر کردیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای دانش‌آموز و معلم افزود: ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز را تقدیم انقلاب کرده‌ایم و ۲ هزار و ۵۰۰ معلم شهید داریم که به معنای برجستگی و نقش آفرینی دانش آموزان و معلمین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با تاکید بر اینکه نقش آموزش و پرورش در انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار ویژه و برجسته است، ابراز داشت: آموزش و پرورش تحت لوای آموزه‌های دینی پرورش یافته است و توانسته به خوبی نقش آفرینی کند و برای ادامه راه ما به همین فرهنگ احتیاج داریم.

وی با بیان اینکه جلوه‌های ایثار و گذشت در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار زیاد است، عنوان کرد: امروز باید از الگوهای دانش‌آموزی نام ببریم چراکه حضرت امام (ره) می‌فرمایند رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله است که نارنجک به کمر می‌بندد و زیر تانک دشمن می‌رود.

آزادبخت عنوان کرد: آموزش و پرورش ما علاوه بر نقشی که داشته است الگوهای خوبی نیز به جامعه ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه ما برای ادامه این راه باید با برنامه‌ریزی اسلامی در تربیت دانش آموزان کوشا باشیم و راه شهید «فهمیده» را ادامه دهیم، تصریح کرد: امروز هم دانش‌آموز ۱۴ ساله‌ای که برای نجات انسان‌ها خود را به آتش می‌زند باز هم به جامعه ما الگو ارائه می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه رسالت ادامه کار بسیار سنگین است، گفت: به طور قطع برای اینکه بتوانیم راه پرفروغ شهیدان را ادامه دهیم باید ویژه و اساسی در آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی اسلامی پیش ببریم.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) می‌فرماید هرکس در جوانی دانشی بیاموزد از نظر پایداری چون نقش روی سنگ است، گفت: با توجه به این امر رسالت معلمین عزیز ما هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پرورش بسیار سنگین است.

آزادبخت تصریح کرد: ما اگر توانستیم شهدایی مانند شهید «فهمیده» را تحویل جامعه دهیم به معنی این است که آموزش و پرورش دینی را با هم به سرانجام رساندیم و از دانش‌آموزان نوجوان قهرمانانی ساختیم که دنیا در برابر شخصیت آنان مات و مبهوت مانده است.

وی با اشاره به فرمایشات امام صادق(ع) مبنی بر اینکه در برابر کسی که به او دانش می‌آموزید فروتن باشید، ادامه داد: باید ارتباط گرم و صمیمی بین معلم و دانش آموز تعریف شده باشد و به هم احترام بگذارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) مبنی بر اینکه دانش با تن آسودگی به دست نمی‌آید، گفت: مسئولین نظام باید برنامه داشته باشند دست به دست هم بدهیم چراکه در حوزه آموزش و پرورش هر چه بودجه پیش‌بینی کنیم، سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی که آموزش و پرورش انجام داده مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به کار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات