لازم و ضروری است این دستاورد‌های ناب از طریق فضای مجازی به نسل‌های آینده منتقل شود، چراکه فضای مجازی کاربرد و استفاده فراوانی دارد و شاید کمتر کسی پیدا شود که با بهره‌گیری از قابلیت‌های جالب و مهیج آن که میلیارد‌ها نفر را در معرض پیام خود قرار می‌دهد، از این فضا و امکانات آن استفاده نکند.
کد خبر: ۹۳۷۶۸۳۶
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

خبرگزاری بسیج:یونس باقرزاده/دفاع مقدس از جمله وقایعی است کـه آثـار و برکـات ارزشمند و فرهنگـی آن نقطه عطفی در مسیر پیشرفت، اقتدار و گام برداشتن در تمدن نوین اسلامی داشته و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی): «کسانی که در این میدان جهادِ فرهنگی حضور دارند، باید حق جهاد را به‌جا آورند و آن‌گونه که شایسته است به ترویج ارزش‌های دینی و واقعیت‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بپردازند.» *

از مهم‌ترین دستاورد‌های فرهنگی دفاع مقدس می‌توان به ایجاد فرهنگ مبارزه با قدرت‌های بزرگ جهانی در میان ملت‌ها، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، گسترش فرهنگ مقاومت و پایداری در برابر دشمن و فرهنگ اعتمادبه‌نفس و خودباوری اشاره کرد.

با این تفاسیر، لازم و ضروری است این دستاورد‌های ناب از طریق فضای مجازی به نسل‌های آینده منتقل شود، چراکه فضای مجازی کاربرد و استفاده فراوانی دارد و شاید کمتر کسی پیدا شود که با بهره‌گیری از قابلیت‌های جالب و مهیج آن که میلیارد‌ها نفر را در معرض پیام خود قرار می‌دهد، از این فضا و امکانات آن استفاده نکند.

با توجه به توسعه زیرساخت‌های فضـای مجـازی کشور، شبکه روشنگری و بصیرتی ثامن بسیج در این فضا با هدف بصیرت‌افزایی و روشنگری تشکیل شد تا بستر مناسب و قابل توجهی را برای بازتولیـد، انتقال و انتشار دستاورد‌های نظام و انقلاب فراهم آورد.

یکی از جلوه‌های مهم و اثرگذار این شبکه روشنگری و بصیرتی، راه‌اندازی کانال‌های ثامن در پیام‌رسان‌های داخلی و استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر آن‌ها برای تبیین و هم‌افزایی حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و تربیتی بـا کمتـرین هزینـه زمـانی، مکـانی و تجهیزاتی است.

بسیجیان و نیرو‌های ارزشی و انقلابی با لبیک به فرمایش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که فرمودند: «به اعتقاد من امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است»، با حضور فعال و آتش به اختیار خود در فضای مجازی ضمن ناامن کردن فضا برای دشمن، با استفاده از ظرفیت کانال‌های ثامن، بخـش چشمگیری از ارزش‌های دفاع مقدس را از طریق بـازگو کـردن خـاطرات، وصیتنامه و زندگینامه رزمندگان و شهدا، برگزاری مسابقه و نشست‌های مجازی (شب خاطره) در قالـب‌هـای مختلف پادکست، موشن‌گرافی و عکس‌نوشت به مخاطبان انتقال دهند. ان‌شاءالله...

* کارشناس رسانه

ارسال نظرات