حجت‌الاسلام محمد اعرافی:

دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس نباید تحریف شود

امام‌جمعه موقت میبد گفت: یکی از دستاورد‌های دفاع مقدس اعتماد به نسل نوجوان و جوان و روحیه خودباوری در میان ملت بود و مردم فهمیدند می‌توانند روی پای خود بایستند و به تولیدات داخلی تکیه کنند.
کد خبر: ۹۳۷۶۹۲۸
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، امام‌جمعه موقت میبد شکوفایی استعداد‌ها و خلاقیت‌ها در امور دفاعی را دومین دستاورد انقلاب خواند و افزود: بذر اقتدار دفاعی میهن اسلامی از دفاع مقدس بود که دنیا مبهوت قدرت بزرگ موشکی ایران اسلامی هستند.
خطیب جمعه میبد رشد باور‌های دینی در میان مردم، تولد تفکر بسیجی، تحول در صنایع دفاعی، تجربه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی را از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برشمرد.
حجت‌الاسلام اعرافی تصریح کرد: این ارزش‌ها و دستاورد‌ها به‌هیچ‌وجه نباید سوی افراد ناآگاه تحریف شود بلکه باید عمق اثرگذاری دفاع مقدس باید در جامعه تبیین شود.
امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه مردم میبد این افتخار را دارد که خردسال‌ترین شهید دفاع مقدس شهید ذوالفقاری ۱۲ ساله و مسن‌ترین شهید دفاع مقدس شهید مقنی از شهرستان میبد است گفت: شهرستان میبد به‌عنوان شهری با تمدن کهن دینی در هشت سال دفاع مقدس ۵۰۰ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند بنابراین همه مردم و مسئولین باید به هوش باشند دشمن تفکر بسیجی را از ما نگیرند.
حجت‌الاسلام اعرافی در آستانه بازگشایی مدارس هم به وظایف اولیا و مربیان و معلمان و دانش آموزان اشاره کرد و گفت: پدران و مادران و معلمان و مدیران باید همه همت خود را به‌کارگیرند و بستر و فضای مطلوبی را برای درس خواندن دانش آموزان فراهم کنند.
امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه ما در آینده به عالمان عامل و انسان‌های تزکیه نفس شده همراه با تعلیم و تربیت و حکمت نیاز داریم تصریح کرد: مدیران و معلمان مدارس باید با کلام نافذ خود این امانت را در مسیر درست کسب دانش قرار دهند.
خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد: دانش آموزان عزیز هم باید با تهذیب و تعلیم، آینده کشور را که انقلاب اسلامی موجب اقتدار در عرصه‌های مختلف شده است را تضمین کنند.
حجت‌الاسلام اعرافی با اشاره به نقشه راه ورزشی ایرانی اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی در میان ورزشکاران گفت: توجه به ورزش در میدان‌های ورزشی و سجده شکر پس از پیروزی، ارزش‌های اسلامی، انقلابی و ملی و اقامه نماز در کنار صحنه ورزشی از جلوه‌هایی است که ورزشکاران در میادین ورزشی می‌توانند آن را به نمایش بگذارند.
امام‌جمعه موقت میبد توجه به حجاب و استفاده از چفیه بسیجی به‌عنوان نماد جهاد و شهادت و ایثار و توجه به ورزش‌های پهلوانی به‌عنوان نماد کشور در تراز اسلام و شیعه و مسابقه ندادن با حریف اسرائیلی را از دیگر نقشه‌های راه ورزشی برشمرد.
خطیب جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود درباره سخنان ریاست جمهوری در نشست سران همکاری‌های شانگهای، این سخنان را آیینه آرمان‌های کشور مقتدر ایران اسلامی خواند و گفت: این سخنان در جایگاه یک انقلابی، منطقی، عدالت‌خواه با تعابیر بسیار نو بسیار هوشمندانه بود.
امام‌جمعه موقت میبد افزود: سخنان تأثیرگذار رئیس‌جمهور، ریل‌گذاری جدیدی در سیاست‌های کشور بود که ضمن قدردانی از اقدامات مهم دولت امیدواریم این اقدامات ادامه یابد و مشکلات و بحران تورم و گرانی از جلوی مردم برداشته شود.
امام‌جمعه موقت میبد در ادامه با تذکر به مسئولین شهرستان به‌ویژه شورا و شهرداری گفت: شهرستان میبد شهری در تراز تمدن کهن و فرهنگی دینی است که باوجود زحمات فراوان مسئولین توسعه و آبادانی چشمگیری را شاهد نیست.
حجت‌الاسلام اعرافی تصریح کرد: شورای شهر و شهردار باید به نماد و المان‌های شهری و تعویض تصاویر شهدای گران‌قدر در بلوار سنتو که دل‌ها را می‌آزارد، در تراز شهر کهن فرهنگی و دینی توجه کنند.
وی گفت: متأسفانه گا‌ها عده‌ای با نق زدن و سنگ جلوی پا قرار دادن مانع می‌شوند و احزاب و گروه‌ها و مسئولان باید به داد این شهر برسند.
هیجدهم صفر دوشنبه سال ۳۸ هجری قمری شهادت بزرگ صحاب امیرالمؤمنین اویس قرنی، گرامی داشت هفته دفاع مقدس، تسلیت اربعین حسینی، گرامی داشت سالروز عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان، روز جهانی جهانگردی و گردشگری، شهادت مرحوم هاشمی نژاد از یاران باوفای امام و سرداران بزرگ اسلام شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا و روز آتش‌نشانی و ایمنی از مناسبت‌های هفته بود که امام‌جمعه موقت میبد آن‌ها را گرامی داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار