متوسلیان با بیان اینکه کیفیت بالای اموزش ها موجب استقبال سربازان از این طرح شده است، اعلام کرد: سربازان در طول خدمت یک مهارت صنعتی، کشاورزی و... به دست می اورد.
کد خبر: ۹۳۷۶۹۵۲
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، محمد متوسلیان مسئول مهارت اموزی سپاه استان کرمان در حاشیه مراسم روز سرباز گفت: از سال ۹۶ و پس از تدبیر فرمانده معظم کل قوا، سربازان در تمام رده های نیروهای مسلح، یک مهارت در طول خدمت فرا می گیرند.
وی تشریح کرد: سربازان در زمان ورود به خدمت مقدس برای مهارت اموزی ثبت نام می کنند پس از مشاوره و مصاحبه توسط متخصصین، براساس علاقه و استعداد، به کلاس ها معرفی می شوند.
متوسلیان تصریح کرد: سربازان پس از خدمت گواهینامه دریافت می کنند و جهت دریافت وام اشتغالزایی به بانک معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه کیفیت بالای اموزش ها موجب استقبال سربازان از این طرح شده است، اعلام کرد: سربازان در طول خدمت یک مهارت صنعتی، کشاورزی و... به دست می اورد.
متوسلیان یکی از دستاوردهای طرح را شناسایی و حمایت از استعداد دانست و بیان کرد: به طور مثال یکی از سربازان در حال تولید سیمان سبز از مواد دورریختنی است و یا سرباز دیگری در حال تولید کیت های الکترونیکی است که در صنایع کاربرد دارد
مسئول مهارت آموزی سپاه کرمان با اشاره به امضای تفاهم نامه با ۶ سازمان گفت: تمام رده های سپاه، نیروی انتظامی و ارتش به همراه سازمان های متولی در کارگروه اشتغالزایی به ریاست معاون اقتصادی استانداری هماهنگی های طرح را انجام می دهند.
وی اظهار کرد: در اخرین اقدام ابن کارگروه به سربازان دارای مهارت وام ۱۰۰ میلیونی برای ایجاد کسب و کار اعطا شد.
متوسلیان گفت: سپاه کرمان نیز سهمیه خود را ثبت نام و به اتاق بازرگانی معرفی کرد که پس از تکمیل اطلاعات به بانک معرفی می شوند.

ارسال نظرات