خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين؛

فلسفه همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی

حجت‌الاسلام مصطفایی گفت: پیاده روی اربعين حسینی یکی از بزرگترین همایش‌های شیعی در سراسر جهان اسلام بوده و پیام عظیمی به جهانیان خواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۷۷۳۰۸
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل مصطفایی در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام اربعين حسینی و اسارت اهل بیت(ع) گفت: همایش پیاده روی اربعین یکی از بزرگترین همایش‌های شیعی در سراسر جهان اسلام بوده و پیام عظیمی به جهانیان خواهد داشت.

وی تاکید کرد: حرکت پرشور اربعين به معنای واقعی دشمن شکن بوده و در حقیقت کاخ دشمنان اسلام و استکبار جهانی را به لرزه درخواهد آورد.

حجت‌الاسلام مصطفایی با اشاره به فلسفه پیاده روی اربعین حسینی گفت: جابربن عبدالله انصاری یکی از صحابه اهل بیت علیهم السلام بود که از زمان پیامبر اکرم(ص) تا امامت امام حسین(ع) را درک کرد، وی اولین فردی بود که اقدام به پیاده روی برای اربعين کرد و بر سر مزار شهدای کربلای معلی حضور پیدا کرد، اما هنگامیکه خلیفه وقت متوجه اقدام وی شد آن پیرمرد ناتوان و نابینا را مورد اشد مجازات قرار داد.

 

وی با توجه به شرایط فعلی کرونایی در جهان و تعیین محدودیت‌های عبور و مرور زمینی از سوی کشور عراق‌، گفت: افرادی توان پیاده روی اربعین را نداشته و یا زمینه برای آنها فراهم نیست می‌توانند در قالب کمک‌های مومنانه به افراد نیازمند فعالیت کنند و یا زمینه آزادی زندانيان را بصورت اجرای جشن های گلریزان فراهم کنند و
در صورت اجرای کامل دستورالعمل های بهداشتی اقدام به طبخ و توزیع اطعام حسینی نموده و در ثواب این حرکت عظیم شرکت نمایند.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه استان ضمن تأکيد بر قرائت زیارت نامه اربعین در آن روز گفت: با توجه به شرایط فعلی کرونایی در کشور، اگر امکان عزاداری بصورت خودرویی فراهم شد از مردم شریف استان قزوين دعوت می‌کنم جهت شرکت در این حرکت عظیم اقدام کنند.

وی با اشاره به روایات متعدد تأکید کرد: از هموطنان عزیز خواستاریم که برگزاری این حرکت پرشور و خدمات رسانی را مختص آن ایام خاص ندانسته و همواره در طی سال نیز به انجام این امور بپردازند.

حجت‌الاسلام مصطفایی در پایان خاطرنشان کرد: از ملت شریف ایران اسلامی درخواست می‌شود که مکتب حسینی را سرلوحه زندگی خود قرار داده و در اجرای همایشات و اقدامات خدمت رسانی و اعمال مومنانه همواره پای کار بوده و به آن جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها