خبرهای داغ:
با حضور جمعی از خواهران شهید استان مرکزی
همایش پیام آوران عاشورایی امروز ۴ مهر به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور جمعی از خواهران شهدا در سالن الغدیر استانداری مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۷۴۳۸
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

همایش پیام آوران عاشورایی برگزارشد

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج: زهرا غفاری مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به تقارن اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس که تبلور جدیدی از عاشورای حسینی در سرزمین ایران بود گفت: هدف از برگزاری این همایش تبیین مقام والای پیام آوران عاشورا بخصوص حضرت زینب (س) و الگو گیری از ایشان به عنوان اسوه صبر و مقاومت است. حضرت زینب (س) با ایراد خطبه علی وار خود یزید و یزیدیان را رسوا نمود و با حیا و عفت توام با غیرت مردانه خود به زنان آزاده آموخت می شود زن بود ولی مردانه در مرکز میدان ایستاد و از حریم ولایت دفاع کرد.

زهرا غفاری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) به کنگره هفت هزار زن شهید کشور گفت: رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی) در یک پیام تاریخی برای اولین بار مفهوم الگوی سوم زن را بیان کردند. زن مسلمان ایرانی که تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد می توان زن بود عفیف بود محجبه و شریف بود ودر عین حال در متن و مرکز بود، شیر زنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم زن « نه شرقی و نه غربی» است.
وی در ادامه افزود: امروز تقابل دو فرایند ارزشهای اسلامی و ارزشهای آمریکایی و غربی است، یکی جهانی کهنه، افسرده، رو به زوال که در مقابل عدالت ایستاده و اشاعه ابتذال اخلاقی و شتاب در فروپاشی زن و نهاد خانواده و پوچ گرایی و بی هویتی زنان و دختران را دارد و نقطه مقابل طلوع یک جهان جدید روبه کمال به نام جهان اسلام که منادی پرچمداری عدالت، معنویت،اخلاق،کرامت انسانی و احیای هویت حقیقی و معنوی زنان و دختران می باشد.
وی با بیان اینکه برای پیروز شدن جبهه اسلام باید به شکل علمی و با تکیه بر منابع اسلامی و فکری انقلاب اسلامی برنامه ریزی و عمل کرد،تصریح کرد:
راهبرد اصلی همان معرفی الگوی سوم زن که تاریخ ساز و هویت بخش است و جهاد برای برجسته کردن ارزشهای معنوی و الگو سازی و گفتمان سازی منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در مباحث زن و خانواده و رفتار های فردی و اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی می باشد.
 
گفتنی است از دیگر برنامه های این همایش تجلیل از خواهران شهید و اجرای گروه سرود رویش انقلاب و پخش کلیپ از نقش آفرینی زنان در ۸ سال دفاع مقدس بود.
همایش پیام آوران عاشورایی در سالن الغدیر استانداری و از طریق ویدئو کنفرانس با فرمانداری شهرستانهای استان مرکزی برگزار شد.
 
همایش پیام آوران عاشورایی برگزارشد
 
همایش پیام آوران عاشورایی برگزارشد
 
همایش پیام آوران عاشورایی برگزارشد
 
همایش پیام آوران عاشورایی برگزارشد
 
همایش پیام آوران عاشورایی برگزارشد
 
همایش پیام آوران عاشورایی برگزارشد
 
 
ارسال نظرات