خبرهای داغ:
در قالب اجرای مرحله ششم رزمایش همدلی و احسان؛
به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، هشت هزار و ۴۰۰ بسته آموزشی و معیشتی بین جامعه هدف در قالب رزمایش همدلی و احسان استان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۳۷۷۵۴۲
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مرحله ششم رزمایش «همدلی و احسان» ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان در مسجدالنبی(ص) شهر قزوین برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم گفت: خداوند در بسیاری از آموزه‌های دینی نسبت به بخشش و مواسات سفارش ویژه داشته و بر مسلمانان تأکید کرده که همواره به همنوعان خویش کمک و یاری برسانیم؛ بخشی از ثروت و سرمایه‌ای را که در اختیار داریم می‌بایست انفاق نماییم.

وی با بیان اینکه یک بخشی از محتوای بسته‌های مواسات اقلام مورد نیاز مادی مستمندان بوده ولی در نگاه فراتر، محتوای ارزشمندتر آن محبت، انسانیت و همدلی است، افزود: خداوند متعال عناوین مختلفی برای انسان همچون ناس،‌ بشر و بنی‌‌آدم مطرح کرده، هر کدام از این تعابیر معانی مختلفی دارد؛ هرجا محبت و همدلی را بیان شده از تعبیر انسان استفاده شده چراکه انس و الفت به عنوان خمیرمایه وجودی انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اذعان کرد: این همان انس و الفتی بوده که مورد هجمه استکبار جهانیان است و دشمنان انسانیت در واقع تروریسم را مدیریت و برای ترور انسان‌ها تلاش کرده و به دنبال فساد، ظلم و جنگ افزاری است.

سیدمهدی میرغفاری، رئیس ستاداجرایی فرمان امام خمینی(ره) در قزوین در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در این دوره از رزمایش، هشت هزار و 400 بسته آموزشی و معیشتی برای افراد بی بضاعت و کم‌درآمد توسط بنیاد ستاد اجرایی فرمان امام در سطح استان توزیع می‌شود.

وی ارزش ریالی هریک از بسته‌های معیشتی را 180 هزارتومان و ارزش ریالی بسته‌های لوازم‌التحریر را 80 هزار تومان برآورد کرد و ادامه داد: چهار هزار و 200 عدد از این بسته‌ها حاوی لوازم آموزشی همچون کیف، لوازم‌التحریر، مدادرنگی و سایر لوازم و چهار هزار و 200 بسته نیز شامل بسته‌های معیشتی شامل روغن، برنج، ماکارونی، سویا، حبوبات و قند و شکر است که توسط گروه‌های جهادی و ستاد در مناطق محروم استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها