خبرهای داغ:
گزارش تحلیلی بسیج از همبستگی ملی،، اتحاد نیروهای مسلح، جوان‌گرایی در دفاع مقدس
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در میزگرد فرماندهان در خبرگزاری بسیج قزوین گفت: تاریخ جنگ را با مراجعه به رزمندگان ثبت کنید.جنگ با مدیریت میدانی جوانان پیروز شد و امروز جغرافیای جنگ تغییر کرده است.
کد خبر: ۹۳۷۷۸۴۲
|
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، جنگ تحمیلی نقطه عطفی برای دفاع جانانه ملت ایران شد تا با دستان خالی به جنگ مخوف ترین امپراطوری های عصر اتم برویم، دفاع مقدس که زایش و رویش فرماندهان جوانی را سبب شد، جوانان حاصل دانشگاه دفاع مقدس ما را در عرصه های مختلف جز برترین های دنیا قرار داد، همین نسل صنایع موشکی، نانو، هسته ای را رقم زدند،اعتماد امام مستضعفان به جوانان در حقیقت شاکله اصلی صحنه گردانی میدان نبرد بود، پس از فتح خرمشهر هیچ تضمینی برای مهار صدام وجود نداشت، این هوشمندی امام را می توان پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و حمله منافقین و صدام پس از آتش به ایران دانست. خبرگزاری بسیج در میزگرد فرماندهان به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور فرمانده لشکر ۱۶زرهی، مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس وفرمانده سپاه صاحب الامر(عج) برگزار کرد که تبیین جنگ و پرسش‌گری خبرنگار بسیج از زبان سردار رستمعلی آتانی فرمانده سپاه استان قزوین از نظر مخاطبان می گذرد.

در ازل نام شما را در زمره مجاهدان نوشتند

مقام ارشد نظامی استان قزوین با اشاره به دیدار فرماندهان جنگ با امام راحل عنوان کرد: فرماندهان در دیدار با امام خمینی(ره) به وی گفتند که رزمندگان زیادی تحت فرمان ما در جنگ علیه دشمن بعثی به شهادت رسیدند، امام راحل با همان منطق مبتنی بر مبانی دینی در پاسخ به این فرماندهان گفت؛ «شما گمان می کنید تصادفی وارد عرصه جنگ شده اید؟ نام شما از ازل در لیست مجاهدان نوشته شده است».

سیم خاردارهای راهبردی امروز موشک میانبرد است

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) گفت: «راه طی‌ شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همت و هوشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.»

سردلر آتانی تصریح کرد:امروز مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب با همین منطق، پرچم چله دوم انقلاب را به دست جوانان می سپارد و بیان می کند که راه پیش رو راحت تر از راه گذشته است. راهی که با دست خالی جنگ را پیش بردیم و امروز سیم خاردار، همان موشک میان برد است و خودباوری جوانان، باعث شد تا سامانه سوم خرداد کف تکنولوژی و تسخیر پهپاد آمریکایی، اوج تکنولوژی را رقم زند.

باور جوانان، نقطه اقتدار ماست

وی بیان کرد: شعار سال هفته دفاع مقدس ما مقتدریم»، یعنی ما برخوردار از نیروی عظیم جوانان در تمام عرصه ها هستیم. جنگ همچنان ادامه دارد و فقط جغرافیای جنگ تغییر کرده است. ما جبهه ای به نام جبهه اقتصادی و جبهه ای به نام احیای مدیریت جدید داریم و باید با منطق خلق جبهه مدیریت جدید وارد میدان شویم که این امر با حضور جوانان معنا می یابد و مصداق آیه های الهی است که باید در مسیر صراط مستقیم ثابت قدم باشیم که جوانان ثابت قدم های مسیر پیش رو هستند.

جوانان مغز متفکر جامعه هستند

فرمانده ارشد نظامی استان گفت: اعتماد به نسل جوان، تجربه‌ای است که انعکاس آن را در مسیر پرافتخار گذشته می‌توان دید. اقدامات و تأکیدات عملی و علنی رهبر انقلاب نیز به روشنی مشخص‌کننده مسیر اجرایی این مهم برای امروز و فرداست؛ روش اجرایی این موضوع در گام دوم انقلاب، خطی علنی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را ترسیم کرده‌اند. اما گویا برخی نمی‌خواهند یا نمی‌توانند آن را درک کرده و شرایط عمل به آن را فراهم سازند. بی‌شک اعتماد به جوانان و سپردن امور به آنها ترسی ندارد؛ حوادث مختلف و پیشرفت های بزرگ کشور نشان داد که در صحنه عمل، این جوانان هستند که در هر لباس و پیشه‌ای، مغز متفکر امور هستند.

جریان معاند به دنبال تحریف دفاع مقدس هستند

سردار سرتیپ دوم پاسدار رستمعلی آتانی می گوید: ما مواجهه بودیم با دو جریان که عده ای هم باور هستیم و مسیر شهدا را پیگیری کنیم و جریان دیگر افراد و معاندین هستند که به دنبال تحریف دفاع مقدس هستند. جنگ ادامه دارد جغرافیای آن عوض شده و روش های نوین کاربرد پیدا کرده است.

تاکتیک ها به روز شدند،نفش فرماندهی بی بدیل امام مستضعفان دیده شود، عقلانیت روحیه مقاومت رزمندگان دیده شود.

پس از فتح خرمشهر هیچ تضمینی برای مهار صدام وجود نداشت

سردار آتانی تصریح کرد: سوالات مختلفی وجود دارد که می توانستید کاری کنید جنگ شروع نشود.؟ بعد از عملیات بیت المقدس سرزمین های خویش را آزاد کرده بودیم،نیروهای حزب اللهی و مردم انقلابی با لبیک به امام خمینی وارد شدند تا از کیان اسلام و انقلاب دفاع کنند.اگر مبدا جنگ را ۳۱ شهریور بدانیم در حقیقت قائله پاوه،خلق عرب،کردستان،کودتای نوژه را در نظر بگیریم در حقیقت جنگ شروع شده بود و ۳۱شهریور به صورت رسمی از جانب صدام اعلام گردید.نقش بی بدیل امام در مدیریت جنگ اساسی ترین نکته است،
ولایت فقیه و رهبری جامعه در طول تاریخ شیعه به دلایل مختلف با چالش مواجهه بوده است. وقتی امام عادل سر در چاه می برد، امام حسن در قرارگاه تنها می ماند، شمشیر به ران امام معصوم زدند.

عملیات مرصاد پس از قبول قطعنامه بود

وی بیان کرد: آمریکایی ها و دشمنان با تمام عوامل خود در داخل کشور کودتای نوژه راه اندازی کردند،قصد داشتند هزاران نفر را در کشور قتل عام کنند،شواهد و گزارش نشان می دهد هرکشوری با یکی از بحران‌ها مواجهه می شد سقوط می کرد.عراق، لبنان، افغانستان، یمن، الجزایر و اوکراین چه اتفاقی افتاد. بعد از بیت المقدس فرماندهان و مشاوران به امام گفتند؛ متجاوز باید تنبیه شود و خواست ایران در حقوق ملت ایران برآورد شود.متجاوز باید سیلی های پی در پی می خورد.

آتانی اظهار کرد: هیچ تضمینی وجود نداشت که عراق به ایران حمله نکند. عملیات مرصاد نمونه بارز بی اعتمادی به دشمن بود که پس‌از قبول قطعنامه۵۹۸ به ایران حمله کردند.ارتش به دلیل فرار فرماندهان آمادگی کامل نداشت، بنی صدر از فرماندهی کل قوا عزل شد و امام مستضعفان خود فرماندهی را به عهده گرفت.

نوابغ جنگ پرورش یافته مکتب امام بودند

فرمانده سپاه صاحب الام(عج) در ادامه گفت:فرماندهان جوانی را دفاع مقدس پرورش داد که سردار سلیمانی، غلامعلی رشید،محسن رضایی، شمعخانی،حسن باقری و صدها نیروی مخلص را پرورش دادند. این نخبگان در هیچ دانشگاه نظامی درس نخوانده بودند اما روح سلحشوری را امام با اعتماد به جوانان در وجود همه نهادینه کرد.

سابقه ندارد که مخالفان یک حکومت در کشور دیگر از تجهیزات نظامی مانند توپ، تانک و هواپیما برخوردار باشد. با مشت پرقدرت باید مذاکره کرد،صحنه مذاکره به پشتوانه دستاوردهای میدانی است.

تاریخ جنگ را با مراجعه به رزمندگان ثبت کنید

اگر می خواهند دفاع مقدس را ثبت کنند باید به سراغ کسانی بروند که در این دفاع حضور داشتند و کارهایی مانند شناسایی و اطلاعات عملیات را در آن شرایط سخن رودخانه وحشی اروند انجام دادند. در دوران دفاع مقدس تا ابزار و تجهیزات فراهم نمی شد پس از شناسایی، اطلاعات و طراحی هیچ عملیاتی اجرا نمی شد. رزمندگان و فرماندهان هوشمند بودند و با درایت و عقلانیت کار میدانی می کردند.

آتانی افزود: برای عملیات کربلای ۴ نیروها یازده ماه آموزش دیدند. بسیاری موارد با کج فهمی و بد پاسخ دادن به شبهات و تحریف کنندگان به جوانان آدرس اشتباه می دهند.هرکسی از جبهه مقاومت دفاع کند مورد حمایت ماست، عراق، سوریه، لبنان با رویکرد مقاومت در کنار ایران هستند.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها