هفته گرامیداشت دفاع مقدس روز مرور خاطرات رشادت ها و پایمردی دلاور مردان و شیرزنانی است که روی تاریخ را سفید کردند.
کد خبر: ۹۳۷۷۸۶۲
|
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد؛ روانبخش صادقی خبرنگاری است که در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور در میان رزمندگان و میدان جبهه و جنگ، صحنه های به یاد ماندنی از عشق به وطن و دفاع جانانه دلاور مردان ایرانی را در برابر دشمن بعثی عراق ثبت  و ضبط کرده است.

صادقی دوران دفاع مقدس را اینگونه روایت می کند؛ روزهای سخت و دشواری که مردان مرد تاریخ و عصر ما در معامله با خالقشان به فردوس رسیدند و عاقبت بخیر شدند.

عمل به تکلیف، ادای دین و لبیک به ندای حسین بن علی علیه‌السلام حقیقتی بود که وسیله تقرب به دوست شدند.

پیر و جوان، خرد و کلان و زن و مرد سر از پا نمی شناختند و جز به عمل به تکلیف فکر نمی کردند، چه زیبا بود نوای دلنشین ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش. 

آنچنان عطر محبت حضرتش با حضور پرشور شیردلان بسیجی مشام جان را مصفا می کردهد که هیچ متاعی از دنیا نمی توانست آن صفای دلنشین را خریدار باشد.

 معامله عبد و عابد و کالایی که جز خدا کسی خریدارش نبود،جان های عاشقی که برای رسیدن به جاودانگی در سرای قرب حق به پرواز درآمدند و برای همیشه تاریخ ماندگار شدند.

زیبایی این معامله در توصیف ها نمی گنجد و قدر و منزلتش را جز خدا نمی داند که " آن الجهاد باب من ابواب الجنه".

تاریخ چنین حرکت طوفنده ای را بخود ندید و روح شهادت طلبی مردم تعبیر و تعریف زیبایی از پیمانی بود که در عاشورا با مقتدای شهیدشان بسته بودند و به آن عمل کردند.

در کجا ی تاریخ حماسه ای چنین بود و یا تکرار شد که نوجوان و جوان که شاید بیشترشان به سن و ظرفیت جهاد نبودند خلعت شهادت پوشیدند و مقتل ها را حجله گاه خود کردند، جوانانی که شناسنامه های خود را دستکاری می کردند تا از فیض جهاد بی نصیب نباشند.

توفیقی بود که در امتداد نهضت سیدالشهدا دنیا را متاثر از خود کرد و امروز همه حرکت های حق خواهی و ظلم ستیزی ملت ها سرمشقی از دفاع مقدس ملت سرافراز ایران است.

حماسه بی بدیلی که سردمداران کفر و الهاد را که هم پیمان رژیم بعث عراق بودند را متحیر کرد و در باتلاق دسیسه هایشان زمین گیر شدند.

دشمن با مدرن ترین سلاح های حامیان خود نتوانست در مقابل عزم و اراده خلل ناپذیر مجاهدان طریق حق مقاومت کند و پی درپی شکست ها را متحمل می شد. 

چه زیبا بود غرور عزت آفرینشان، آن هنگام که برای شکستن خط های مقدم و رویارویی با دشمن از یکدیگر سبقت می گرفتند. 

 آنان رفتند و کاری حسینی کردند و اینک ماییم و رسالت زینبی، ترویج فرهنگ شهادت طلبی و انتقال آن به نسلهایی که باید جامعه را در مقابل دشمنی های استکبار حفظ کند.

ما در ره دوست نقض پیمان نکنیم 

دوست گر جان طلبد دریغ از جان نکنیم 

دنیا اگر از یزید لبریز شود

ما پشت به سالار شهیدان نکنیم

انتهای پیام/

ارسال نظرات