خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین گفت: هشت سال دفاع مقدس تبلور شهادت طلبی و مجاهدت رزمندگان اسلام است که با ایثار و از خودگذشتگی نگذاشتند ذره‌ای از خاک مقدس این کیان اسلامی به دست دشمن بعثی بیافتد.
کد خبر: ۹۳۷۷۸۷۱
|
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه, سرهنگ پاسدار محسن دارابی روز شنبه در جمع بسیجیان و جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی در محل مسجد مهدیه با گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از رشادت های رزمندگان اسلام و شهدا، افزود: جنگ تحمیلی هر روزش ایام الله است و نباید این فرهنگ عظیم فراموش شود.

وی اظهار داشت: کشورهای مختلف ثروت گوناگونی دارند که برخی اقلیمی، برخی زیر زمینی یا انسانی است، کشور ما از بسیاری این ثروت ها برخوردار است اما به تعبیر رهبر انقلاب یکی از مهمترین آن ثروت فرهنگی مانند میل به جهاد، شهادت و مجاهدت طلبی است که تبلور آن در دوران دفاع مقدس بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین ادامه داد: جنگ خانمانسوز است و خسارت جانی و مالی فراوانی به طرفین وارد می‌کند و هیچ شخص و حکومتی با خود جنگ و آثار و تبعات آن موافق نیست اما زمانی که جنگ به کشورها تحمیل می‌شود و تمام کشورهای دنیا به نحوی از یک طرف حمایت کنند و طرف دیگر که جبهه حق و جبهه اسلام است برای جبهه حق این جنگ به دفاع مقدس تبدیل می‌شود که جنگ تحمیلی برای ما که با اتکا به خداوند و تلاش و مجاهدت رزمندگان و رهبری امام (ره) به پیروزی رسیدیم لذا این یک دفاع مقدس است که دستاوردها و گنجینه عظیبمی برای ملت ما به همراه داشت.

سرهنگ پاسدار دارابی ادامه داد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک نظام ۲ قطبی شرق و غرب در دنیا حاکم بود که با پیروزی انقلاب اسلامی توازن ها قدرت ها به هم خورد البته این نظام ۲ قطبی هر گونه انقلابی بویژه با ماهیت دینی و اسلامی را نمی‌پذیرفتند.

وی اضافه کرد: از طرفی اسراییل و کشورهای مرتجع عرب به دلیل عدم مشروعیت مردمی احساس خطر می‌کردند و از سوی دیگر نیز به دلیل اینکه انقلاب اسلامی در کشورهای عربی و اسلامی تاثیر گذار بود که نتیجه این امر مقدمه یک جنگ تحمیلی منطقه ای و جهانی بود که در این جنگ بسیاری از کشورها از عراق حمایت کردند.

او گفت: در جنگ تحمیلی با سازماندهی گردان های مردمی، حمایت های دولت و هدایت و مدیریت رهبر فرزانه انقلاب پیروزی ها یکی پس از دیگری در عملیات های مختلف حاصل شد و بیش از ۲۵ هزار کیلومتر مربع از سرزمین عزیزمان که در تصرف دشمن بود آزاد سازی شد.

وی یادآر شد: با رشادت ها و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام، نیروهای سپاه، ارتش، انتظامی و بسیج و پشتیبانی و حمایت های مردمی جنگ به اتمام رسید و یک وجب از خاک میهن تصرف نشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب دوران دفاع مقدس دوران مهم و آموزنده و دوران آزمون های سختی بود و در این دوران آمریکا، شوروری، ناتو و کشورهای مرتجع عرب در مقابل ایران ایستادند ولی با اتکا به نیروی عظیم ملت ایران و مقاومت و اعتماد به خدا و هدایت ها و رهبری های رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مجاهدت های رزمندگان پیروزی حاصل شد.

ارسال نظرات