خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ارومیه گفت: ایثارگران، یادگارانِ دوران‌ جهاد و آموزگارانِ عملِ مخلصانه‌ هستند.
کد خبر: ۹۳۷۷۹۲۸
|
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام محمد رستمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ارومیه امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در کانون بسیج فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: تبیین وقایع آن دوران‌ پرافتخار از زبان ایثارگران را باید مغتنم شمرد و روایتِ صادق ایشان را به گوش‌ها و دل‌های مشتاق سپرد.

وی ادامه داد: مسأله‌ی دفاع مقدس و آنچه در این دوران بروز کرد، یک مسأله‌ عادی نیست؛ برای همه‌ی ملت ها این‌طور است؛ در مورد ملت ما به دلایل گوناگون بیشتر از دیگران است؛ لذا این را نمی شود جزو روال عادی زندگی ملت ها به حساب آورد.

وی گفت: دوران دفاع مقدس برای ملت ما ظرفیت و موقعیتی بود که این ملت بتواند اعماق جوهره‌ی خودش را در ابعاد مختلف نشان دهد، و نشان داد.
این مسئول خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، حادثه‌ای که اتفاق افتاد، چه بود؟ یک وقت بین دو کشور - حالا همسایه یا غیرهمسایه - جنگی اتفاق میافتد، این یکطور است؛ یک وقت هم یک اتحاد نانوشته و اعلام‌نشده و بعضاً اعلام‌شده از سوی همه‌ی قدرت های بین‌المللی - قدرت های حاضر در جهان - علیه یک نقطه و یک کانون و یک مرکز است؛ این دو با هم فرق دارند. این جنگ، با آن جنگ تفاوت دارد. جنگ ما، از نوع دوم بود؛ یعنی همه‌ی کانون های قدرت بین‌المللی قدرت نظامی و سیاسی و پولی و امنیتی و غیره متفق‌القول و متحدالعمل بر سر ایران ریختند؛ جنگ احزاب به معنای واقعی کلمه؛ یعنی همه‌ی احزاب قدرت دنیا و باندها و مجموعه‌های قدرت، بر سر ایران ریختند.

وی اضافه کرد: شوروی و آمریکا با همه‌ اختلافات شان، در این قضیه هماهنگی داشتند، همین سنگرها و پنج‌ضلعی ها، تاکتیک های شوروی بود که به عراقی ها منتقل شده بود، هواپیمای غربی و شرقی، موشک غربی و شرقی، توپخانه‌ی غربی و شرقی، تانک پیشرفته‌ی غربی و شرقی و انواع مهمات های غربی و شرقی، به وسیله‌ی رژیم بعثی عراق، علیه ما به کار برده شد.
وی افزود: دوران دفاع مقدّس دوران عجیب و مهمّی بود، دوران آزمون دشواری بود. در آزمون ها است که انسان های بزرگ و سخت‌کوش، جوهره خودشان را نشان می دهند؛ آنجا است که جوهرها آشکار می شود. در دفاع مقدّس، جوهر ارتش جمهوری اسلامی ایران آشکار شد.

وی اضافه کرد: ارتش در بخش های مختلف، با عناصر گوناگون خود توانست کارهای درخشان و بزرگی را انجام بدهد، شما نامی از دفاع مقدّس شنیده‌اید. یکی از کارهای بسیار لازم در همین دانشگاه‌ها و در محیط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخصوص نیروهای مسلّح، آشناییِ روزافزون با دوران دفاع مقدّس است. دوران دفاع مقدّس یک دوران معمولی نبود.
انتهای پیام

ارسال نظرات