خبرهای داغ:
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

افتتاح ۴۰۰ پروژه محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین

سرهنگ برین گفت: ۴۰۰ پروژه عمرانی، اشتغال، تربیتی، فرهنگی و سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین به ارزش ۳۰ میلیارد تومان افتتاح می گردد.
کد خبر: ۹۳۷۸۳۱۲
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرهنگ حمزه برین معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرگزاری ها در قرارگاه، از آیین افتتاح ۴۰۰ پروژه عمرانی، اشتغال،تربیتی،فرهنگی و سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در هفتم و نهم مهر ماه خبر داد.

برین در ادامه افزود: ۱۱۴ پروژه عمرانی، ۱۰۰ پروژه اشتغال و ۱۸۶ پروژه تربیتی، سلامت و فرهنگی با ارزش مالی ۳۰ میلیارد تومان با همکاری و مشارکت دستگاه های دولتی، شوراها، دهیاری ها، اهالی روستاها و خیرین به مناسبت هفته دفاع مقدس در دهستان های چوقور طارم سفلی، دستجرد الموت غربی و زوارک الموت شرقی افتتاح می شود.

وی گفت: پروژه هایی که در حوزه عمرانی در روستاها انجام شده در حوزه های آب شرب بهداشتی شامل مخازن آب شرب،احداث خط انتقال و شبکه داخلی روستا، بهسازی چشمه ها، کانال آب کشاورزی، پل، مسجد و ... می باشد. قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین مبلغ ۶ میلیارد تومان، دستگاه های دولتی مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و اهالی روستاها و خیرین مبلغ ۶ میلیارد تومان آورده مالی داشتند.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: در اجرای پروژه های عمرانی که به صورت جهادی انجام شده، ۸ میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته که جزء مهمترین نقاط قوت قرارگاه پیشرفت و آبادانی می باشد.

وی اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با مشارکت مردم در روستاها و پای کار آوردن ظرفیت دستگاه های دولتی، اقدامات بزرگی را در روستاهای محروم استان رقم بزند و شعار کار از مردم ، با مردم و برای مردم را به خوبی به تحقق برساند.

وی یادآور شد، بیش از ۱۰۰ پروژه اشتغال در رسته های دام سبک، دام سنگین، طیور، باغداری، زراعت، زنبورداری، دست بافته ها، فرش و گلیم بافی و ... در روستاها اجرا و منجر به اشتغال ۱۵۰ جوان روستایی شده است.

وی افزود: کارگروه اشتغال با توسعه، ترویج و ایجاد مشاغل در روستاهای هدف سعی دارد تا بتواند مهاجرت معکوس از شهر به روستا را با ایجاد اشتغال پایدار فراهم نماید که با تلاش در این حوزه، ۱۵۰ نفر در روستاها مشغول به کار شده اند و مهاجرت معکوس از شهر به روستا را رقم زدند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: سایر پروژه ها در کارگروه های تعلیم و تربیت، فرهنگی اجتماعی و سلامت در روستاها اجرایی شده است که از جمله مهمترین دستاوردهای آن می توان به راه اندازی کتابخانه عمومی سیار، بازسازی و مرمت کلاس های درس در مدارس روستایی، بازسازی و احیای تنورهای نان محلی و ... را نام برد.

حمزه برین در ادامه بیان کرد: تمامی اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین با مشارکت مردمی و دستگاه های دولتی انجام شده است و اگر در هر روستایی، مردم پای کار نباشند هیچ پروژه ای در کارگروه ها تعریف و اجرایی نمی گردد. مردم عنصر اصلی اجرای برنامه های قرارگاه در روستاها می باشند.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) در پایان گفت: طبق ابلاغیه ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دهستان زوارک در بخش الموت شرقی با ۳۵ روستا، دهستان چوقور در بخش طارم سفلی با ۱۸ روستا و دهستان دستجرد در بخش الموت غربی با ۱۹ روستا، محل فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها