برگزاری مراسم اربعین حسینی

دومین شب عزاداری دهه آخر صفر با سخنرانی امام جمعه آبدان در مسجد جامع برگزار شد.

کد خبر: ۹۳۷۸۳۹۳
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبر گزاری بسیج از دیر، دومین شب عزاداری دهه آخر صفر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کارگر، امام جمعه آبدان در مسجد جامع برگزار شد.

امام جمعه آبدان در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید تصریح کرد: انسان از بدو خلقت به دنبال این بود که برنامه ای برای زندگی داشته باشد. با افزایش نسل ها و مهاجرت به جغرافیایی دیگر، انسان به دنبال آسایش جسمانی خود رفت و برنامه های دینی را فراموش کرد و تبعات آن دامن انسان را گرفت. این مشکلات حتی در جامعه مسلمان و شیعه هم وجود دارد. دنبال دل رفتن، بدون برنامه الهی، انسان را دچار مشکل می کند.
ایشان در ادامه افزود: بی دینی یعنی بدون قانون و بی برنامه بودن برای زندگی، دینداری یعنی برنامه داشتن برای زندگی.  دینداری گاهی ظاهری است که المان های دین را رعایت می کنیم و ظرافت های دین که باید خیلی به آن دقت کرد توجه نمی کنیم.
حجت الاسلام کارگر نسبت بین دیندار و دین را چهار گونه عنوان کرد و گفت: ۱- گاهی دین حقیقی است ولی دیندار حقیقی نیست. در این جا ظواهر دین رعایت می شود، ولی اصل دین رعایت نمی شود. ۲ - گاهی دین حق نیست ولی دیندار حقیقی است. ۳- برخی مواقع نه دین حق است و نه دیندار حقیقی وجود دارد. ۴ - بعضی وقت ها هم دین حق است و هم دیندار حقیقی وجود دارد.
امام جمعه آبدان در ادامه افزود: کسانی که هم دین حق دارند و هم به لوازم دین حق عمل کردند، علمای و مراجع راستین ما هستند. ما که ادعای  دیندار می کنیم، گاهی وقت ها با زبان و قلم و اعمال خود بجای زینت اهلبیت، باعث زشتی اهلبیت می شویم. بر کدامین مصیبت باید گریه کنیم؟ اگر می خواهیم بر امام حسین گریه کنیم اول باید بر بد دینداری خود گریه کنیم تا عیار دینداران پیدا کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار