خبرهای داغ:
با محوریت هفته دفاع مقدس و با حضور فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛
به همت حوزه بسیج دانش آموزی، کانون بسیج فرهنگیان و آموزش پرورش شهرستان البرز، یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان البرز برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۸۴۰۴
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، به همت حوزه بسیج دانش آموزی، کانون بسیج فرهنگیان وآموزش پرورش شهرستان البرز، یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان و غبار روبی مزار شهداء و آئین تجلیل از خانواده شهدای دانش آموز شهرستان با حضور سردار رفیعی فرمانده سپاه استان قزوین و مدیر کل آموزش و پرورش استان و مسئولین شهرستان برگزار شد.

سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در این مراسم بیان کرد: با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) «امیدم به شما دبستانی هاست»، در روزهای سخت باید دانش آموزان در میدان ها و صحنه های رزم حضور یابید.

وی گفت: آمار ۳۶ هزار شهید دانش آموز، آمار کمی نیست. در ماجرای خبرنگار هندی، آن دانش آموز شجاع در زندان بعثی غوغا به پا کرد. شهدا برای تحقق آرمان های انقلاب رفتند و شهید شدند لذا امروز، ایران حرم است و قرارگاه حسین بن علی(ع) است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، اضافه کرد: قبل از تجلیل از شهدای دانش آموزان باید از معلمان این دانش آموزان تجلیل شود. واسطه این مجلس، پداران و مادران شهید و شما معلمان تربیت کنندگان شهیدان هستید.

سردار آتانی عنوان کرد: کسی که در این قرارگاه کم کاری و به وظیفه خودش عمل نکند مدیون خون شهداست. استمرار این قرارگاه بدست ما و شماست. باید ایثار و شهادت و یاری ولی خدا را به جامعه منتقل کنیم و در این قرارگاه محکم و استوار بمانیم. حلقه اتصال مردم با حکومت معلمان هستند که تربیت نسل شهید قبل از انقلاب توسط معلمان انجام شد.

وی اظهار کرد: شهیدان برای دفاع از اسلام برای دفاع از استقلال دینی و هویت عقیدتی خود جنگیدند و لذا پاسداشت مقام شهدا، وظیفه ای سنگین برای همه ما می باشد.

در پایان با اهدا لوح تقدیر و هدیه ای از ۳ خانواده شهید دانش آموز شهرستان البرز تقدیر شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها