به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت رقیه(س)سپاه ناحیه دهلران صورت گرفت.

برگزاری یادواره شهدای زن در دهلران

به مناسبت چهل ویکمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دهلران به همت حوزه حضرت رقیه(س) در دو برنامه ی جداگانه،یادواره شهدای زن پایگاهی(شهیده شاهینه مومنی و شهیده فائزه قطبی نسب)برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۸۴۸۶
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،به مناسبت چهل ویکمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دهلران به همت حوزه حضرت رقیه(س) در دو برنامه ی جداگانه،یادواره شهدای زن پایگاهی(شهیده شاهینه مومنی و شهیده فائزه قطبی نسب)برگزار شد.

این مراسمات با حضور فرماندهی سپاه ناحیه دهلران سرهنگ آبدونی،سرهنگ مرغزاری جانشین فرماندهی،رئیس بنیاد شهید شهرستان،تعدادی از جانبازان وا آزادگان یادگار جنگ،خواهران بسیجی و خانواده ی معزز شهدا دردهلران برگزارشد.

سرهنگ آبدونی ضمن تشکر ازحضور بانوان بسیجی وخانواده های معزز شهدا دراین برنامه به نقش موثر زنان در دفاع مقدس اشاره کردو گفت: نقش زنان در دفاع مقدس امری انکارناپذیر است، بانوانی که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران به یاری رزمندگان سلحشور اسلام شتافتند و با ایثار فداکاری وصف ناپذیری روحیه آنان را تقویت کردند و برگ‌های زرینی بر تاریخ رشادت‌های این مرز وبوم افزودند.

وی افزود: اولین مسئولیتی که زنان در دفاع مقدس به صورت خود جوش و هم پای مردان در دفاع مقدس بر عهده گرفتند جنگیدن با دشمن بعثی در جنوب و مزدوران داخلی در کشور بود.

سرهنگ مرغزاری نیز با اشاره به شخصیت حضرت زینب (س) در واقعه کربلا گفت:حضرت زینب(س) برای تمام زنان آزاده دنیا پیام مقاومت واز جان گذشتگی در برابر استبداد و ظلم می‌دهد.

سرهنگ آبدونی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین یادواره‌هایی موجب ترویج این فرهنگ در جامعه می‌شود.

در این یادواره های ویژه برنامه هایی فرهنگی شامل: تجلیل از خانواده شهدا، روایتگری دفاع مقدس، ایستگاه نقاشی برای کودکان و ایستگاه صلواتی انجام گرفت.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات