وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا به ۵۳ میلیون دوز رسیده گفت: واکسن سینوفارم برای تزریق به بانوان باردار تأیید شده و هیچ واکسن فایزری وارد نمی‌شود.
کد خبر: ۹۳۷۹۰۸۱
|
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان افضلی‌پور کرمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدا را شاکرم که به شهر حاج قاسم سفر کردم و از روح مقدس شهید سلیمانی می‌خواهم به همه ما به ویژه مردم کرمان برای ریشه کنی و مقابله با کرونا کمک کند اظهار داشت: وضعیت شهر کرمان در حال حاضر خوب است.

وی با اشاره به بازدیدی که مرکز واکسیناسیون کرونا کرمان داشت گفت: اکثر کادر این مرکز از نیرو‌های داوطلب بودند که از حدود ۲ ماه پیش بدون وقفه در حال خدمت رسانی هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نیرو‌های مردمی، دانشجویان و نیرو‌های علاقه‌مند کمک زیادی در امر واکسیناسیون به ما کردند گفت: در قضیه واکسیناسیون مردم کمک زیادی کردند و یک حرکت مردمی در این حوزه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه به واسطه همین حرکت مردمی ایجاد شده حجم زیادی از واکسن تزریق شده و امروز به ۵۳ میلیون دوز رسیده است گفت: امیدواریم تا یک هفته آینده به ۶۰ میلیون دوز برسیم و می‌توانیم نفس راحتی بکشیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست و باید در کنار آن مردم استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و ضدعفونی را داشته باشند افزود: در کشور‌هایی هم که واکسیناسیون کامل انجام شده هنوز کرونا در آن‌ها ریشه کن نشده است.

وی با اشاره به اینکه با قرنطینه هوشمند خیلی از محدودیت‌ها برداشته می‌شود گفت: قرنطینه هوشمند یعنی در جا‌هایی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس که مردم ناچار به تجمع هستند با ارائه کارت واکسن بتوانند از این مزایا استفاده کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با واکسیناسیون بیشتر، برخی از محدودیت‌هایی که در هواپیما و قطار است برداشته شده و افراد به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به بازدید که از بیمارستان افضلی‌پور کرمان داشت گفت: به لحاظ درمانی بیمارستان افضلی‌پور یکی از ممتازترین مراکز درمانی کشور است، بسیار خوب کار شده، آمار‌ها خوب است و کادر پزشکی بی وقفه در حال کار کردن هستند.

عین‌اللهی با تقدیر از همه کادر درمان بیان کرد: آمار بهبودی بیماران کرونایی قابل قبول است و از نظر اکسیژن نیز تلاش زیادی برای تأمین بی وقفه آن شده است.

وی با بیان اینکه هیچ واکسن فایزری به ایران وارد نشده است گفت: به کمیته علمی دستور داده شد این مسئله را بررسی کنند و روز گذشته واکسن سینوفارم برای تزریق به بانوان باردار تأیید شده و هیچ واکسن فایزری وارد نمی‌شود.
ارسال نظرات