خبرهای داغ:
هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش همدلی و کمک های مومنانه در آیینی امروز- پنجشنبه- با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین بین نیازمندان خراسان شمالی توزیع شد.
کد خبر: ۹۳۷۹۳۳۴
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در این مراسم اظهار داشت: این استان از لحاظ سرانه فقر در بین استانها رتبه های آخر را دارد و نیاز است تا به این منطقه بیشتر رسیدگی شود.


وی عنوان کرد: ۳۰۰ روستای این استان اکنون با تنش آبی مواجه هستند با وجود اینکه کشاورزی محوریت اصلی استان را تشکیل می دهد این موضوع می تواند زندگی مردم منطقه را تحت شعاع قرار دهد.


سردار فرجی افزود: با همکاری بسیج مشکلات این منطقه را رصد و بخشی از این مشکلات را برطرف کرده ایم و نیاز است بیشتر به این استان محروم توجه شود.


فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در ادامه به رزمایش همدلی و کمک های مومنانه در استان اشاره کرد و گفت: این مرحله از رزمایش با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد، آستان قدس، هلال احمر و اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اجرا شد و ادامه خواهد داشت.


وی عنوان کرد: تاکنون ۲۷۹ هزار بسته جهیزیه،نوشت افزار، آزادسازی زندانیان، جهیزیه، غذای گرم، ماسک و سبد معیشتی در قالب رزمایش همدلی و کمک های مومنانه در این استان توزیع شده است.


وی بیان کرد: امروز نیز تعداد زیادی از این بسته های معیشتی به ارزش هر بسته ۸۰۰ هزار تومان شامل کیف مدرسه، نوشت افزار، برنج، روغن ،ماکارونی، لوبیا و نخود در بین نیازمندان توزیع می شود.


سردار فرجی با ارائه گزارشی در این زمینه ادامه داد: یکهزارو ۸۳۲ گروه جهادی شامل یکهزارو ۴۷۹ گروه از برادران و مابقی خواهران در زمینه کمک به مساجد، آبرسانی به مناطق محروم، ساخت اماکن بهداشتی و توزیع ماسک همکاری کردند.


وی بیان کرد: همچنین تعداد یکهزار و ۵۱۹ صندوق قرض الحسنه در استان تشکیل شد و بیش از پنج هزار نفر از تسهیلات ۱۲ میلیونی بهره مند شدند و این صندوق توانسته برای سه هزار و ۲۸ نفر اشتغالزایی کند.


وی به طرح های اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد و گفت: احداث گلخانه، مراکز ورزشی و خانه بهداشت در این مناطق از طرح هایی است که اجرایی شد.


سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین روز چهارشنبه در سفری ۲ روزه به منظور افتتاح چند طرح محرومیت زدایی و دیدار با بسیجیان استان وارد بجنورد مرکز خراسان شمالی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها