خبرهای داغ:
مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: این سازمان در ۶ ماه سپری شده از سال‌جاری در راستای استمرار نهضت آزادسازی زندانیان طی۶ مرحله ۶۸ نفر از زندانیان را آزاد کرده است.
کد خبر: ۹۳۷۹۳۵۹
|
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیین ششمین مرحله آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی توسط سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه با حضور رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل زندان‌های استان و مسئولین استانی و با حضور گروه‌های جهادی حقوق‌دانان بسیجی در زندان مرکزی کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تقدیر از خدمات و زحمات سازمان بسیج حقوق‌دانان در کمک به دستگاه قضایی و آزادسازی زندانیان اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس قرار داریم و این هفته  فرصت مناسبی است برای تجلیل از  خدمات بسیج که در حوزه‌های مختلف نقش آفرین هستند و یکی از عرصه‌های خدمات بسیج در سازمان بسیج حقوق دانان است.

وی از مددجویان زندان مرکزی کرمانشاه خواست تا در این هفته دفاع مقدس و ایام اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام با خدای خود عهد ببندند که پس از آزادی از زندان دوباره به زندان برنگردند و کانون گرم خانواده را برای زندگی انتخاب کنند و افرادی مفید برای جامعه باشند.

در این مراسم حمیدرضا پوریانی  مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: توجه به زندانیان و امور زندانیان از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان زندان‌ها است که خوشبختانه سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه همیشه همراه و همگام با سازمان زندان‌ها در جهت گره گشایی از مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان و آزادی آنها نقش آفرین بوده است که از خدمات این سازمان و همراهی‌های سپاه استان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

رسول بهرامی‌پور مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در 6 ماهه اول سال 1400 اظهار داشت: سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه مفتخر است که در6 ماهه اول سال 1400 در جهت استمرار نهضت آزادسازی زندانیان نقش آفرینی مؤثری داشته و در این 6 مرحله تاکنون 68 نفر از زندانیان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند که 20 نفر از آنها در امروز به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس آزاد و این افراد به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه گره گشایی از مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان از برنامه‌های ماهانه این سازمان است عنوان کرد: در کنار آزادسازی زندانیان، گروه‌های جهادی حقوق‌دانان بسیجی نیز به منظور ارائه خدمات مشاوره های حقوقی، وکالت رایگان، معاضدت‌های رایگان، کارشناسی رایگان و سایر خدمات جهادی در زندان‌های استان حاضر خواهند شد و به امر خدمتگزاری به مددجویان زندان خواهند پرداخت و در این حوزه در سطح کشور جزو استان‌های برتر هستیم که این امر خدمتگزاری را برای خود افتخار می‌دانیم.

بهرامی‌پور با تقدیر و تشکر از همراهی‌های رئیس کل  دادگستری استان، سردار ریحانی فرمانده سپاه استان، مدیرکل زندان‌ها، دادستان محترم عمومی و انقلاب استان، قاضی ناظر زندان و حقوق دانان بسیجی گفت: این برنامه‌ها تا پایان سال 1400 با جدیت پیگیری و اجرا خواهد شد.

در پایان این مراسم  احکام آزادی و بسته‌های معیشتی به زندانیان آزاد شده این مرحله اهدا شد و از طرف سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور و استان از همکاری‌های حمیدرضا پوریانی مدیر کل زندان‌های استان، مجید عینی دادیار ناظر زندان و امید صالحی رئیس زندان مرکزی کرمانشاه با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات