خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه همدان گفت: کشورهای منطقه به ویژه جمهوری آذربایجان باید مراقب ترفندها و دسیسه صهیونیست‌ها باشند.
کد خبر: ۹۳۷۹۷۶۱
|
۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

کشورهای منطقه باید مراقب ترفندها و دسیسه صهیونیست‌ها باشندبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان به تحرکات اخیر رژیم اشغالگر قدس در مرزها و برقراری ارتباط با برخی کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان اشاره و اظهار کرد: حسن همجواری و تقویت روابط با کشورهای همسایه همواره در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه رژیم صهیونیستی بدانند که در صورت نزدیکی به مرزهای ایران اسلامی، پایان عمر خود را رقم می‌زنند، تاکید کرد: البته کشورهای منطقه به ویژه جمهوری آذربایجان باید مراقب ترفندها و دسیسه صهیونیست‌ها باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به رزمایش ارتش جمهوری اسلامی در مرزهای شمال غربی کشور، افزود: هدف اصلی برگزاری این رزمایش نمایش توان و اقتدار دفاعی و بازدارندگی است تا به دشمن نشان دهیم که نزدیکی به مرزهای ایران اسلامی به معنای پایان عمر آنها است.

وی در ادامه با تاکید بر توجه جدی همگان برای پیگیری بیانات و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر هوشیاری جوانان نسبت به توطئه دشمنان، گفت: نسل جوان کشور باید با عقلانیت و تدبیر حکیمانه وارد عرصه مقابله با ترفندها و توطئه های دشمنان انقلاب شود.

شعبانی موثقی افزود: دشمن می‌کوشد با صرف هزینه‌های هنگفت وارد فضای مجازی کشور شده و با ایجاد یأس و نا امیدی، واقعیت‌ها را دگرگون جلوه دهد تا حق و باطل آمیخته شود.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی ابزار دشمن برای مقابله با هویت دینی، ملی و مذهبی کشور شده است، تصریح کرد: ترویج واقعیت‌ها با تبیین مباحث اخلاقی و اعتقادی در فضای مجازی وظیفه مهم جوانان است تا مقابل توطئه و شبهه پراکنی دشمنان گرفته شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اهمیت ارتقای سواد رسانه ای خانواده‌ها به ویژه در رابطه با فضای مجازی، افزود: ارتقای سطح دانش و سواد رسانه‌ای مسوولان و والدین در راستای مقابله با ترفندها و توطئه‌های دشمنان انقلاب بسیار ضروری است.

وی گفت: امروزه عدم آگاهی نسبت به سواد رسانه‌ای به خصوص در حوزه فضای مجازی تربیت صحیح فرزندان را دچار مشکل می‌کند.

شعبانی‌موثقی در ادامه با اشاره به انتصاب رییس جدید سازمان صدا و سیما، اظهار داشت: هدایت فرهنگی مهم‌ترین رسالت صدا و سیما است که همواره مورد مطالبه مقام معظم رهبری و امام راحل بوده است.

به گفته وی، صدا و سیما برای تحقق آرمان های امام راحل و مطالبات و منویات مقام معظم رهبری به خانه تکانی نیاز دارد و باید برنامه راهبردی برای هدایت موثر فرهنگی در این نهاد هدفگذاری شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات