خبرهای داغ:
بسیج سازندگی استان فارس از استقرار دبیرخانه رزمایش جهاد تحصیلی در این سازمان خبر داد و گفت: طبق زمان‌بندی انجام شده رزمایش ابتدای آبان‌ماه وارد فاز عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۰۱۱۴
|
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از  فارس، سرهنگ اسماعیل قزل سفلی در رزمایش جهاد تحصیلی با بیان اینکه دفاع مقدس تمام شدنی نیست، اظهارداشت: امروز در یک عرصه پیچیده قرار گرفتیم که بخشی از جنگ نرم و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه با شروع بیماری کرونا بسیاری از رفتارها در سطوح مختلف جامعه دچار تحولات بنیادین شده است، گفت: سیستم آموزشی کشور نیز متاثر از این جریان و بیماری قرار گرفت و آسیب دید.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس افزود: آسیبی که در این دوران بر علم‌آموزی دانش‌آموزان وارد شد شاید به چشم نیاید و از مصادیق جنگ نرم باشد اما تعطیلی و تغییر روش آموزشی در آینده آثار خود را نشان می‌دهد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی و غیررسمی از 81 هزار تا 250 هزار دانش‌آموز از تحصیل بازماندند، بیان کرد: علاوه بر این افت تحصیلی و آسیب اجتماعی و روانی کرونا بر دانش‌آموزان را نیز باید به بازماندن از تحصیل اضافه کرد.

وی با بیان اینکه برای شناسایی این آسیب‌ها و چاره‌اندیشی برای آن همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند، عنوان کرد: از آنجا که بسیج به عنوان عنصری مطمئن در همه عرصه‌ها ورود کرده در این زمینه نیز به کمک آموزش و پرورش آمده است.

میسئول بسیج سازندگی استان فارس اشاره به شروع رزمایش جهاد تحصیلی تصریح کرد: این رزمایش با هدف شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به صورت محله محور آغاز می‌شود تا زمان بازگشایی حضوری مدارس دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

قزل سفلی با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی اصلی این کار است، خاطرنشان کرد: انتظار است که مدیران مدارس و نواحی آموزش و پرورش به این رزمایش کمک کنند و نواحی سپاه و پایگاه‌ها نیز با مجموعه آموزش و پرورش و مدیران مدارس که حلقه اصلی در این رزمایش هستند هماهنگی لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید مدیران مدارس و والدین در جریان این امر قرار بگیرند تا رزمایش به خوبی انجام شود، گفت: همگام‌سازی و ارتباط با دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز یکی دیگر از اقداماتی است که باید انجام شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه گام دوم رزمایش سازماندهی معلمان جهادی است، افزود: در سراسر استان 80 هزار معلم و مجموعه بسیج فرهنگیان و دانشجویی این مهم را بر عهده گرفتند که به سازماندهی معلمان جهادی مبادرت کنند.

قزل سفلی با بیان اینکه همچنین می‌توان از روحانیون توانمند در امر آموزش نیز استفاده کرد که بسیج طلاب پای کار آمده است، گفت: در شناسایی دانش‌آموزان نیز محور اصلی بسیج دانش‌آموزی است.

وی با بیان اینکه گام نهایی اجرای رزمایش است، افزود: باید کار اتصال معلمان و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را انجام دهیم اما باید دقت شود که برنامه‌ها متناسب با تقویم آموزشی باشد که آموزش و پرورش مشخص کرده است و معلمان جهادی نیز همین مسیر را دنبال کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس با تاکید بر اینکه هر کاری در حوزه آموزشی باید با هماهنگی اموزش و پرورش باشد، بیان کرد: گروه‌های جهادی محله محور نیز می‌توانند محور این اتصالات قرار بگیرند و پایگاه‌ها در ذیل مساجد در این رزمایش کمک کنند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه رزمایش نیز در بسیج سازندگی مستقر است و مانیتورینگی بین بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی، طلاب و دانشجویی شکل می‌گیرد، تاکید کرد: این رزمایش هم افزایی بین چند قشر را به شکل درون و برون سازمانی نیز صورت می‌دهد.

قزل سفلی با بیان اینکه تشکیل دبیرخانه از ابتدای مهرماه بوده و امروز آغاز این رزمایش است، گفت: فرایند شناسایی دانش‌آموزان تا 20 مهرماه باشد و از هفته آخر مهرماه وارد فاز اجرایی رزمایش می‌شویم، از ابتدای آبان نیز هدایت تحصیلی و تقویت بنیه آموزشی دانش‌آموزان به صورت گسترده انجام شود.

وی با بیان اینکه اولین بازخورد را هفته بسیج قرار دادیم، افزود: این رزمایش تا روزی که آموزش سر کلاس جریان پیدا می‌کند و هیچ دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند، ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها