نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری به عنوان اولویت مهم برای توسعه اقتصادی استان یزد مطرح است و باید مورد توجه باشد.
کد خبر: ۹۳۸۰۱۸۷
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدصالح جوکار با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه گردشگری انجام شده اما شیوع کرونا اجازه بهره برداری درست و به موقع را نداد اظهار داشت: صنعت گردشگری در کشور ما نوپا است و کمتر توانسته‌ایم از آن بهره‌برداری کنیم وگرنه این صنعت وجوه متعددی در حوزه اقتصاد دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند نقش بسزایی در رفع بیکاری مردم استان داشته باشد افزود: صنعت گردشگری می‌تواند یک صنعت اقتصادی پایه به شمار رود و با خود ارز آوری و ایجاد اشتغال را به دنبال دارد.

رئیس مجمع نمایندگان یزد با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به گردشگری اختصاص داده‌اند اضافه کرد: این موضوع در کشور ما کمتر از چهار درصد است در حالیکه علاوه بر یزد در نقاط مختلف کشور هم فرصت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی داریم و می توان فرصت‌های بسیار خوبی در این حوزه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا آسیب های جدی را در بخش های مختلف وارد کرد و صنعت گردشگری نوپای کشور را بیش از همه بخش ها دچار بحران ساخت افزود: کرونا به این صنعت ضربه‌های جبران‌ناپذیری وارد کرد که به حمایت جدی برای رونق دوباره نیاز دارد و باید سایر صنایعی که در ذیل صنعت گردشگری قرار می‌گیرند از جمله صنایع دستی هم مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس مجمع نمایندگان با تاکید بر اینکه باید برای صنعت گردشگری کشور جایگاه بسیار ویژه و خاصی را در نظر بگیریم عنوان کرد: خوشبختانه یزد در حوزه گردشگری رشد بسیار خوبی یافته و اکنون یزد به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل شده است و گردشگری اولویتی مهم برای توسعه اقتصادی یزد به شمار می رود.

وی با بیان اینکه یزد در گذشته با صنایع توسعه یافته و آلایندگی های خاص خود را دارد که مورد انتقاد مردم نیز قرار گرفته افزود: باید در توسعه صنعتی به سمت صنایع پاک و دانش بنیان برویم و بحث گردشگری را به عنوان یک اولویت جدی دنبال کنیم که هم رونق بالایی دارد و هم خالی از آلایندگی صنعتی است.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه رویکرد مجلس یازدهم نیز تقویت صنعت گردشگری است،گفت: ظرفیت ثبت جهانی بافت تاریخی یزد برای تقویت صنعت گردشگری استان استفاده شود اما اگر به آن توجه نکنیم قطعا بیش از این متضرر می‌شویم و قابل جبران هم نخواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان یزد با بیان اینکه گردشگری را یک صنعت آینده‌ساز و مفید می دانم خاطرنشان کرد: در حال انجام فعالیت‌هایی هستیم که علاوه بر ترویج فرهنگ گردشگری و توجه به این صنعت، زیرساخت‌های مورد نیاز هم فراهم شود تا نهایتا این صنعت به معنای واقعی خودش شکل بگیرد.
ارسال نظرات