امسال با همت گروه‌های جهادی توانستیم ۲ قنات مهم کاشمر را به طول ۱۵ کیلومتر احیا کنیم علاوه بر این احیای ۱۲ قنات دیگر را نیز در دستور کار داریم.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۹۸
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمد طاهری ،مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: امسال با همت گروه‌های جهادی توانستیم ۲ قنات مهم کاشمر را به طول ۱۵ کیلومتر احیا کنیم علاوه بر این احیای ۱۲ قنات دیگر را نیز در دستور کار داریم.


طاهری اظهار کرد: با توجه به مأموریت بسیج سازندگی در خصوص محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار، اقدامات قابل توجهی در زمینه‌های معیشتی، اشتغال، عمرانی، فرهنگی و بهداشتی در مناطق محرم شهرستان کاشمر انجام شده است.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس منحوس کرونا تمام ظرفیت‌های بسیج برای یاری شبکه بهداشت و درمان فعال شد و در همین خصوص در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و مسجد سنگر سلامت تعداد قابل توجهی از بیماران کرونایی در کاشمر از خدمات بسیج و سپاه، مانند دریافت بسته‌های معیشتی، پرداخت بدهی افراد نیازمند، دریافت پک‌های رایگان بهداشتی، پرداخت قبوض و اجاره بهای اصناف آسیب دیده از کرونا و تست‌های رایگان کرونا استفاده کردند.

طاهری تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۸هزار بسته معیشتی مخصوص خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شد همچنین بیش از ۱۵میلیون تومان از بدهی دفتری افراد نیازمند و ۵ مورد اجاره بهای اصناف و منازل افراد آسیب دیده از کرونا پرداخت شد.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه بسیج کاشمر از اعزام مستمر گروه‌های جهادی به مناطق محروم این شهرستان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰تعداد ۵ مسکن محرومان ساخته و ۶ مسکن در مناطق کم برخوردار کاشمر توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی مرمت و بازسازی شدند علاوه بر این با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) ۲۸ واحد مسکونی تحویل مددجویان کمیته امداد شد.

وی خاطر نشان شد: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان از ابتدای سال تاکنون ۵۵ سری جهیزیه با کمک مردم و خیرین تهیه و تحویل زوج‌های نیازمند شده است همچنین با شروع سال تحصیلی جدید ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر تهیه و تحویل دانش آموزان مناطق محروم شد.

طاهری از احیای دو قنات بزرگ کاشمر توسط گروه‌های جهادی بسیج خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شغل اکثر روستانشینان کاشمر، کشاورزی است و طی سالیان اخیر شاهد خشک‌سالی‌های پی دی پی بوده‌ایم، یکی از اقدامات مهم بسیج طی سالیان اخیر احیای قنوات بوده است که امسال با همت گروه‌های جهادی توانستیم ۲ قنات مهم کاشمر را به طول ۱۵ کیلومتر احیا کنیم علاوه بر این احیای ۱۲ قنات دیگر را نیز در دستور کار داریم.

مسئول بسیج سازندگی کاشمر یادآور شد: با فعال شدن یک گروه جهادی مسئله محور و ورود آن به موضوع کارتن‌خواب‌ها، خوشبختانه با همکاری شهرداری، دادستانی و نیروی انتظامی، توانستیم ۴۰ نفر از کارتن‌خواب‌های کاشمر را ساماندهی کنیم که از این تعداد ۱۲ نفر به کمپ‌های ترک اعتیاد فرستاده و پس‌ازآن زمینه اشتغال آن‌ها فراهم شد.

وی در پایان عنوان کرد: از ابتدای سال با اعطای بیش از ۸۰۰ میلیون تومان وام‌های خوداشتغالی و برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای برای افراد مددجو، زمینه اشتغال ۳۵ نفر در کارگاه‌های قالی‌بافی، خیاطی و پرورش طیور ایجاد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها