سیره و منش رسول خدا (ص)

سرمربی حلقات صالحین در شهرستان سرخه گفت: پیامبر (ص) با هر گونه سنت خرافى مبارزه و مردم را از آن نهى می‌کرد و سنت اسلامى را جایگزین سنت‌هاى غلط جاهلى می‌کرد.
کد خبر: ۹۳۸۰۵۱۷
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با دهه آخر صفر مراسم روضه خوانی و سوگواری به همت پایگاه حضرت معصومه (س) با سخنرانی زهرا مهدوی نژاد طلبه حوزوی و سرمربی حلقات صالحین در شهرستان سرخه با محوریت زندگی با سیره و سنت پیامبر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

زهرا مهدوی نژاد در جمع بسیجیان اظهار کرد: سیره نبوی به روش و نوع رفتار پیامبر (ص) در جنبه‌های مختلف زندگی گفته می‌شود.  قرآن، پیامبر را به عنوان سرمشق نیکو معرفی می‌کند و از این رو مسلمانان ، شناخت جنبه‌های گوناگون زندگی پیامبر(ص) را مورد توجه قرار داده‌اند.

او افزود: پیامبر همیشه به احترام و رفع حاجات همسایگان سفارش می‌نمود. همچنین به اصحاب خود روش برخورد با همسایگان نا‌اهل را  می‌آموخت و آنها را به تحمل  سفارش می‌کرد و از مقابله به مثل بر‌حذر می‌داشت.

سرمربی حلقات صالحین در شهرستان سرخه بیان داشت: حضرت علی (ع) می فرماید: «رسول خدا از همه‌ مردم، بخشنده‌تر و در معاشرت، بزرگوارتر بود». و در حدیث دیگر است که: عذرخواهى کسى را که معذرت می‌طلبید، قبول می‌کرد. هرگز بدى را با بدى پاسخ نمی‌گفت، بلکه از بدی‌هاى مردم در‌می‌گذشت و آنان را می‌بخشید.

مهدوی نژاد عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) بیشتر با فقرا همنشین بود تا اغنیا؛ به طورى که در ابتداى بعثت وقتى دشمنان آن حضرت می‌خواستند پیامبر را مسخره بکنند، می‌گفتند: محمد، کسى است که با فقرا رفت و آمد دارد و نشست و برخاست می‌کند.

او ادامه داد: پیامبر (ص) با هر گونه سنت خرافى مبارزه و مردم را از آن نهى می‌کرد و سنت اسلامى را جایگزین سنت‌هاى غلط جاهلى می‌کرد و می‌فرمود: «هر کس از سنت من دورى گزیند، از من نیست».

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار