مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع):
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: پیامبر اکرم (ص) آینه تمام نمای صفات حسنای حق تعالی و نور مطلق خداوند بر عالم و آدم است.
کد خبر: ۹۳۸۰۸۲۷
|
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام یدالله معصوم‌خانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم خطاب به مؤمنین می‌فرماید: بر شما منت نهادیم که از بین خودتان رسولی را برای شما ارسال کردیم.

پیامبر اکرم (ص) آینه تمام نمای صفات حسنای حق تعالی است

وی با اشاره به اینکه مسلمانان مورد لطف و عنایت بسیار خداوند قرار دارند، افزود: خداوند نعمت بزرگی را بر ما عطا کرده که شاید بسیاری از ما قدر آن را نمی‌دانیم. خداوند، قرآن کریم را که نسخه مکتوب حقیقت نور محمدی است برای هدایت مسلمانان فرستاد و پیامبر اکرم (ص) نیز آینه تمام نمای صفات حسنای حق تعالی و نور مطلق خداوند بر عالم و آدم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) قرآن کریم را کلام تشریحی خدا و پیامبر را نیز کلام تکوینی خداوند دانست و مطرح کرد: اگر قرآن کریم کتابی با حقیقت جاودانه و همیشگی است، پیامبر (ص) نیز حقیقتی عینی و جاودانه است. قرآن بتون، لایه‌ها و مصداق‌های عمیق و گسترده‌ای دارد که انسان باید برای کشف آن‌ها تلاش کند.

حجت‌الاسلام معصوم‌خانی با تأکید بر ضرورت استمرار این تلاش عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) ذخیره‌ای تمام‌نشدنی و حقیقتی است که انسان برای شناخت ابعاد مختلف شخصیتی این نعمت بزرگ الهی باید به عمق سیره و سلوک و سنت آن حضرت پی ببرد که این امر نیازمند اجتهاد، اهتمام و تلاشی مستمر است.

وی گفت: اگر نیاز به شریعت و قرآن کریم هیچ‌گاه پایان نمی‌یابد به دلیل تکامل علمی و اجتماعی انسان است. نیاز انسان به حقایق قرآن کریم نه‌تنها هیچ‌گاه کم نمی‌شود بلکه روزافزون نیز می‌شود. نیاز انسان امروز و فردا به پیامبر و درس‌ها و آموزه‌های زندگی‌بخش ایشان هرگز پایان نمی‌یابد. اسلام خاتم ادیان، قرآن کریم خاتم کتب آسمانی و پیامبر (ص) نیز خاتم‌الانبیا و قله رفیع کمال انسانی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) پیامبر اکرم (ص) را خلیفه‌الله الاعظم و واسطه ابدی نزول فیض الهی دانست و با اشاره به اینکه ایشان رحمت برای تمام عالمین است، خاطرنشان کرد: ایشان فقط رحمت برای دوست و موجودات خاصی نیستند بلکه وجود پیامبر اسلام (ص) برای تمام موجودات عالم رحمت است.

حجت‌الاسلام معصوم‌خانی عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی نورانی به امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرماید: یا علی کسی جز من و تو خدا رو نشناخت، کسی جز خدا و تو مرا نشناخت و کسی جز خدا و من تو را نشناخت. این حدیث بیانگر آن است که شناخت پیامبر اکرم (ص) به حدی عمیق است که انسان برای کشف اعماق وجودی ایشان باید دارای بینش خاصی باشد.

به گفته وی، خداوند در قرآن کریم به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید که تو هم بشری مانند مردم هستی، با این تفاوت که آن‌ها از حقیقت وحی محروم هستند اما خدای تبارک و تعالی به تو وحی کرده و تو واسط وحی خداوند هستی و این وحی تو را به مقامات بالایی رسانده است. به بندگان من بگو که اگر عمل صالح انجام دهند و برای خدا شریکی قرار ندهند، خداوند آن‌ها را به مقام لقای خود نائل خواهد کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) با اشاره به اینکه درست است که حضرت محمد (ص) خاتم پیامبران است اما پیش از همه انبیا به مقام پیامبری رسیده است، افزود: پیامبر اکرم (ص) معلم تمام انبیا و ملکوت است زیرا خاتمه کار بر عهده ایشان نهاده شده است. پیامبر (ص) در قالب بشر ظهور پیدا کرده و باب مفتوح به سمت توحید است.

حجت‌الاسلام معصوم‌خانی با اشاره به اینکه در عالم هستی، شخصیتی به عظمت پیامبر (ص) خلق نشده است، بیان داشت: موسی کریم الله (ع) و عیسی روح‌الله (ع) که جزو پیامبران اولوالعزم هستند، برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و در روایات آمده که این دو پیامبر وقتی مقام پیامبر اکرم (ص) را دیدند از خداوند درخواست کردند که آن‌ها را از امت ایشان قرار دهد.

وی افزود: حضرت ابراهیم (ع) فرمود: خدایا مرا از شیعیان امیرالمؤمنین علی (ع) قرار بده. خداوند به حضرت موسی (ع) فرمود: ای موسی اگر دوست داری از کلام زبانت، آنچه چشم تو می‌بیند و اندیشه، فکر و قلب تو به تو نزدیک‌تر باشم، بر حبیب من محمد مصطفی (ص) زیاد صلوات بفرست زیرا پیغمبر در قرب اعلاست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: خانم فاطمه زهرا (س) فرمود: هر کس نام حسن مرا ببرد و ذکر حسن را داشته باشد و حتی در مصیبت حسنم گریه کند، خداوند پاداش‌های قشنگ و زیبایی را به او عطا می‌کند که وجود مقدس اهل بیت (ع) این را ضمانت کرده است.

حجت‌الاسلام معصوم‌خانی با اشاره به ویژگی‌های امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت: کرم اولین ویژگی این امام بود که او را به‌عنوان کریم اهل بیت (ع) معروف کرد. وی در طول عمر مبارکش، چندین بار بدون هیچ چشمداشتی تمام اموالش را به نیازمندان بخشید. ویژگی دوم او، حسن خلق بود که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: اگر همه زیبایی‌ها را در یک شخصیت خلاصه کنیم نامش حسن است.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) از لحاظ اخلاق و رفتار خوب در صدر بود، صبر بر طاعت، معصیت و مصیبت امام را ویژگی بعدی او دانست و اظهار داشت: تا صبر نکنیم، رشد نخواهیم کرد و خداوند پاداش صابرین را بسیار سنگین معرفی کرده است. ادب و احترام دیگر ویژگی این امام بود؛ ویژگی که امروزه کمتر در بین خانواده‌ها مشاهده می‌شود. ما باید از این امام معصوم درس بگیریم و ویژگی‌های او را آویزه زندگی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها