خبرهای داغ:
کاروان خبرنگاران بسبج رسانه فارس که برای به ثبت رساندن صحنه‌های شور و دلدادگی به حضرت سید الشهدا(ع) به عراق رفته بودند، با رهاورد‌هایی از تصاویر و دل نوشته‌هایی از آیین پیاده‌روی اربعین به شیراز بازگشتند.
کد خبر: ۹۳۸۱۱۲۷
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، هادی رضایی مسئول سازمان بسیج رسانه استان فارس در این باره گفت:‌ تعدادی از اصحاب رسانه که با مشقت فراوان و هزینه شخصی خود برای به ثبت رساندن پیاده روی اربعین رفته بودند، به شیراز بازگشتند و انشالله در آینده، نمایشگاهی از آثار آنها برای بازدید عموم مردم برپا خواهیم کرد.

هادی رضایی افزود: عاشقان و زائران حسینی دل‌های خود را روانه راهپیمایی اربعین کردند و با این حرکت عظیم و باشکوه در طریق الحسین (ع) خاطراتی فراموش نشدنی برای خود رقم زدند که وجه مشترک تمام این خاطرات، عشق به سیدالشهدا(ع) بود.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان فارس، اضافه کرد: این سازمان همچنین از طریق برپایی اولین سوگواره «راه دل» در کشور با بازماندگان اربعین همراهی کرد و شرایطی فراهم شد تا عکاسان خبری، عکس‌های خود از سنوات قبل اربعین را به نمایش بگذارند.

راهپیمایی اربعین؛ جاری شدن خون امام حسین(ع) در رگ‌های اسلام است

رضایی یادآور شد: خون امام حسین(ع) در شریان تاریخ قرار گرفت و این خون هرساله در اربعین در رگ‌های پاک آزادی‌خواهان جهان به جوشش در می‌آید و آنها را در این مسیر قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی رزمایش بزرگی است که هر سال با حضور پُررنگ شیعیان جهان اسلام به همراه عدالت‌خواهان و عدالت‌طلبان جهان از ادیان و مکاتب مختلف شکل می‌گیرد و شرکت در این مراسم فریاد آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی است که این فریاد در روز اربعین حسینی به صدا در می‌آید.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان فارس، ادامه داد: هدف از برگزاری راهپیمایی اربعین و فلسفه این مراسم این است که مردم جهان قدردانی خود را از ۷۲ تن از انسان‌های شریف تاریخ به جا آورند و با همه هستی و داشته‌های خود قدم در مسیر یک مأموریت مهم الهی بگذارند.

وی با بیان اینکه مأموریت مهم الهی، بازداشتن جامعه از انحراف دینی است، گفت: انسان‌های شریفی در طول تاریخ با تمام وجود پای آرمان‌ها و اعتقادات خود مبنی بر آزادی‌خواهی، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و انحراف ایستادند و جان خود و عزیزانشان را در راه خدا فدا کردند.

رضایی افزود: پیاده‌روی اربعین قدردانی مردم امروز از مردمان شریف دیروز تاریخ است که با ۷۲تن در مقابل لشکریانی از کفر و نفاق ایستادند و پرچم حق‌خواهی و حق‌طلبی را تا به امروز در تاریخ برافراشته نگاه داشتند.

وی یادآوری کرد: در دوران کرونا مردم نتوانستند آن‌طور که باید و به شایستگی در این مسیر گام بردارند و دِین خود را نسبت به سرور و سالار شهیدان ادا کنند؛ با این وجود ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم شرایطی را برای ادای دِین عاشقان حسینی در جامعه رسانه به شهدا فراهم کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها