ملایر-فرمانده انتظامی ملایر از متلاشی شدن ۱۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر طی ۶ ماهه نخست امسال در شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۱۱۷۵
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

متلاشی شدن ۱۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ محمدباقر سلگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی پلیس ۱۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان متلاشی و منهدم شد.

وی افزود: در مدت یاد شده کشف انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی دو درصد و دستگیری معتادان متجاهر و بلامکان در این شهرستان ۳۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی ملایر به افزایش ۳۰۹ درصدی کشف سیگار قاچاق، کاهش ۴۶ درصدی جرائم مالی و اقتصادی و افزایش ۵۲ درصدی شناسایی و دستگیری توزیع کنندگان خرده فروش مواد مخدر در نیمه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در این مدت با تلاش بی‌وقفه پلیس وقوع سرقت منزل در این شهرستان ۴۲ کاهش یافت.

وی ادامه داد: در این مدت کشف سرقت از اماکن خصوصی ۳۶ درصد، کشف سرقت از اماکن دولتی ۲۰۰ درصد، کشف سرقت از اتومبیل ۲۹ درصد، کشف سرقت از موتورسیکلت ۲۸ درصد، کشف سرقت از داخل اتومبیل ۲ درصد و کشف سرقت وسایل، لوازم و قطعات داخل خودرو ۳۳۳ درصد افزایش داشته است.

سلگی همچنین به کاهش چهار درصدی وقوع سرقت از داخل اتومبیل، کاهش ۶۰ درصدی کیف قاپی، کاهش ۶  درصدی وقوع خیانت در امانت، کاهش یک درصدی وقوع نزاع فردی، کاهش ۸۸ درصدی جرائم رایانه‌ای و افزایش ۱۰۰ درصدی کشف سرقت از احشام و ۱۳۱ درصدی کشف کلاهبرداری در ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده تعداد متوفیان در تصادفات درون شهری ۳۳ درصد، تعداد تصادف فوتی هشت درصد، تصادفات جرحی برون شهری ۲۵ درصد، تعداد مجروحان ۳۵ درصد و تعداد متوفیان در تصادفات برون شهری هفت درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی ملایر گفت: در ۶ ماهه نخست امسال از مجموع ۷۵۳ فقره پرونده ارجاع شده به واحدهای مشاوره در کلانتری‌های شهری تعداد ۴۶۵ فقره معادل ۶۱ درصد پرونده‌های ارجاعی منجر به سازش شده است.

وی برگزاری ۳۰ جلسه آموزش همگانی برای یک‌هزار و ۵۱۱ نفر فراگیر زن و مرد و انتشار سه کلیپ آگاه کننده در فضای مجازی در حوزه‌های اجتماعی و بارگذاری بیش از ۳۰۰ فقره گزارش، توصیه‌ها، هشدارها و اخطارهای پلیس به شهروندان را از دیگر اقدامات در نیمه نخست امسال در این شهرستان برشمرد.

سلگی همچنین از برگزاری ۷۰ برنامه شاخص در حوزه‌های مختلف همزمان با هفته ناجا در این شهرستان با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» خبر داد و بیان کرد: یادواره ۶۷ شهید نیروی انتظامی از مهمترین برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است که پنجشنبه هفته آینده با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در ملایر برگزار می‌شود.

وی برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، همایش تقدیر از طلایه‌داران فرهنگ ترافیک و رانندگان نمونه شهری، برگزاری رزمایش در فضای مجازی، برگزاری نشست علمی پلیس فتا و نشست مشترک پلیس با بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی را دیگر برنامه‌های هفته نیری انتظامی در این شهرستان عنوان کرد.

فرمانده انتظامی ملایر ضمن قدردانی از همراهی و تعامل همیشگی اصحاب رسانه ملایر با پلیس در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و همچنین مشارکت خوب مردم با پلیس افزود: بیشتر برنامه‌های هفته ناجا به منظور آگاهی‌بخشی به مردم و پیشگیری از جرائم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات