خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار:
بهار-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت: پیامبر (ص) همواره بر وفای به عهد تاکید داشتند و پایداری در عهد و پیمان و جامه عمل پوشاندن به وعده‌ها را از بهترین صفات اهل ایمان بیان کرد.
کد خبر: ۹۳۸۱۲۰۱
|
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

وفای به عهد از بهترین صفات اهل ایمان استحجت الاسلام حبیب الله حمزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار با تسلیت ایام رحلت رسول خدا(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) به حوادث و وقایع سرنوشت ساز تاریخ پیامبر اکرم(ص) اشاره و اظهار کرد: این مناسبات فرصتی برای تبیین فرازهای حساس واپسین روزهای حیات پیامبر(ص) و حوادث آموزنده از زندگی گهربار پیامبر اعظم است.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) تا آخرین روزهای رحلت خویش از نگرانی‌ها و ناراحتی‌های درونی شدید رنج می‌برد و آن تداوم رهبری آینده اسلام به وسیله فردی شایسته بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه مسئله امامت و رهبری امت اسلام از مهمترین دغدغه‌های پیامبر اکرم (ص) بود، گفت: رسول خدا از اندیشه‌های برخی افراد فرصت طلب و ریاست‌جو، در انحراف مسئله جانشینی آگاهی داشت و از سرنوشت آن شدیداً بیمناک بود، بنابراین در بستر بیماری وقتی برخی سران اصحاب به عیادتش آمدند فرمودند برایم کاغذ و دواتی بیاورید تا برای شما نامه‌ای بنویسم تا بعد از من گمراه نشوید.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از نگرانی‌های پیامبر اکرم(ص) که هم جنبه عمومی برای مردم و هم جنبه خصوصی برای زمامداران داشت و همواره به آن تاکید داشت این بود که پروردگار من حکم کرده و سوگند یاد کرده که از ستم هیچ ستمکاری نگذرد و به ماجرای سواده بن قیس اشاره کرد که پیامبر(ص) در مسجد در حضور همه فرمود شما را به خدا هر کسی بر گردن من حق دارد برخیزد و دادخواهی کند.

حمزه افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز نگران بیت المال بود که به عنوان امانتی در دست زمامداران حکومت اسلامی است و باید در حفظ و نگهداری و خرج و تخصیص آن کمال امانتداری را داشته باشند، که این دغدغه پیامبر(ص) به موقع و درست بود چراکه بعد از وفات ایشان بعضی از خلفا با ناعدالتی‌هایی که در تقسیم بیت المال مرتکب شدند، ظلم‌هایی را در حق آمرین به معروف و ناهیان از منکر همچون ابوذر غفاری روا داشتند.

وی با اشاره به مهجوریت قرآن و بحث ارتداد از اسلام و ولایت که به شدت موجب نگرانی پیامبر اکرم(ص) بود، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) یگانه دختر پیامبر(ص) در کنار بستر پدر گرامی خود نشسته بود و با حسرت به سیمای نبوت نظاره می‌کرد و درحالی که اشک می‌ریخت، شعر ابوطالب را که در مورد رسول خدا (ص) سروده بود زمزمه می‌کرد، رسول خدا در این لحظه چشمانش را گشوده و با صدای ضعیفی و به دخترش فرمود دخترم این سخن ابوطالب است، شایسته است به جای آن آیه قرآن بخوانی.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار تصریح کرد: پیامبر (ص) همواره و در لحظات آخر عمر بر وفای به عهد تاکید داشتند که در آیات متعددی به آن اشاره شده است و پایداری در عهد و پیمان و جامه عمل پوشاندن به وعده‌ها را از بهترین صفات اهل ایمان بیان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات