خبرهای داغ:
همزمان با سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شد

یادواره ۱۴ شهید روستای «ویریج» قم

یادواره ۱۴ شهید والامقام روستای ویریج شهرستان کهک قم همزمان با سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا (ع) در فضای باز گلزار شهدای این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۱۴۵۲
|
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، یادواره ۱۴ شهید والامقام روستای ویریج شهرستان کهک قم همزمان با سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا (ع) با حضور خانواده‌های معظم شهدا و اهالی روستا در فضای باز گلزار شهدای ویریج برگزار شد.

در این مراسم، «احمد خنجری» جانباز و فرمانده پیشکسوت دوران دفاع مقدس، در سخنانی اظهار داشت: پیروزی انقلاب همه دنیا را مات و مبهوت کرد و موهبت گرانب‌هایی را از دست استکبار جهانی خارج ساخت، زیرا مرز مشترک ایران و روسیه و مرز‌های آبی، امکانات گسترده‌ای را در ایران برای آمریکایی‌ها در برابر سیطره روسیه و جاسوسی از آن‌ها فراهم کرده بود.

وی افزود: پس از آن که صدام قطعنامه بین المللی را پاره کرد و مرز‌های کشور ما را مورد تاخت و تاز خود قرار داد و سازمان‌های بین المللی هم در برابر این تجاوز سکوت کردند، امام راحل توانست با توکل بر خدا و اتکا به همدلی مردم و نیرو‌های مسلح، در فرصتی کوتاه بر تجاوزات دشمن فائق آید.

فرمانده گردان حضرت ابوالفضل (ع) لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از عملیات بدر، ادامه داد: شهدا جان خود را تقدیم کردند تا اسلام باقی بماند و سلاح رزمندگان اسلام در عملیات بدر، توسل به سیدالشهدا (ع) بود.

وی با اشاره به برخی یاوه گویی‌های اخیر در منطقه و فرمود: ه رهبر عزیز انقلاب که دوران بزن و در رو گذشته، افزود: شهیدان والامقام و رزمندگان اسلام درسی به دشمن دادند که اگر روزی به فکر تجاوز به خاک ایران اسلامی بیفتد، هر چند آغاز تجاوز با اوست، اما پایان کار به ابتکار رزمندگان سلحشور ایران رقم خواهد خورد.

خنجری تاکید کرد: همه ما در قبال پاسداشت خون شهدا مسئولیم و باید دستاورد‌های آنان را حفظ کنیم و مروج راه شان باشیم تا پرچم عدالتخواهی و اسلام خواهی به دست حضرت حجت (عج) برسد.

این مراسم، با تلاوت قرآن توسط قاری نوجوان، اجرای سرود ملی و سلام به امام رضا (ع) آغاز شد؛ همچنین گروه سرود عترت چند قطعه فارسی و عربی در وصف شهدا و شهادت امام رضا (ع) اجرا کرد و سید علی حسینی نژاد و شریفی از مرثیه سرایان اهل بیت (ع) نیز با نوحه خوانی و سینه زنی، مناسبت‌های امروز و محفل شهدا را گرامی داشتند.

در مراسم امروز، حجت الاسلام «محمد نارویی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه یک قم، «امیرعباس بقایی» سرپرست فرمانداری شهرستان کهک، «علی مهجوری» رییس آموزش و پرورش شهرستان، فرماندهان حوزه مقاومت بسیج و پاسگاه انتظامی کهک، بسیجیان گردان پنجم امام حسین (ع) و پایگاه مالک اشتر روستای ویریج حضور داشتند.

یادواره شهدای ویریج به پاس بزرگداشت شهیدان دفاع مقدس «احمدی مقدم»، «حسن زاده»، «عفتان»، «سعادتی»، «رنگرز»، «عباس رضا نژاد»، «احمد رضانژاد»، «عبداللهی مقدم»، «ولی الله مقدم»، «مااءالله مقدم»، «موقعی پور»، «سید حسین شریفی»، «سید مرتضی شریفی» و «بایزاده» شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار