خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد

کشف۳ تن و ۷۰۹ کیلوگرم مواد مخدر در استان همدان/ انهدام ۵ باند قاچاق در همدان

همدان- فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در طول ۶ ماهه امسال ۳ تن و ۷۰۹ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر داشتیم که اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۳۸۱۷۲۴
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کشف۳ تن و ۷۰۹ کیلوگرم مواد مخدر در استان همدان/ انهدام ۵ باند قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سلمان امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در سالن انقلاب برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: نقش اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و توفیقات نیروی انتظامی و درآگاهی‌بخشی به جامعه و افزایش اطلاعات عمومی جامعه  مفید است.

وی با بیان اینکه شعار امسال نیروی انتظامی «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» است، افزود: چند سالی است که نیروی انتظامی شعارهایی را که مورد نیاز اجتماع است در حوزه‌های انتظامی و امنیتی انتخاب می‌کند و در آن راستا برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهد، امسال فرصت مناسبی است که با برنامه‌ریزی هدفمند و عملکرد مقتدرانه همراه با رأفت ناجا و رویکرد جامعه محوری پلیس بتواند رویکرد خود را به جامعه عرضه کند.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: ما تلاش کردیم که در بسترهای اجتماع، اعتماد عمومی را بالا ببریم تا از این ظرفیت و پتانسیل و سرمایه عظیم اجتماعی که مردم هستند برای هدفی که ناجا برای آن تشکیل شده است، ایجاد امنیت، افزایش ضریبِ احساس امنیت، ارتقاء و پایداری امنیت در جامعه، استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه رضایتمندی مردم مطلوب ما است، گفت: پلیس جامعه محور و پلیسی که خود را خادم مردم می‌داند در پی کسب رضایت مردمی است و برنامه‌ریزی‌های او به این سمت است که مردم در چه راستایی مطالبه دارند و در راستای مطالبات مردم اقدام کنیم و از طرفی نیز مردم را حامی خود دانسته چراکه مردم در انجام مأموریت‌ها کمک حال ما هستند.

سردار امیری بیان کرد: مردم باید بدانند چه اقداماتی را باید انجام بدهند و بایدها و نبایدها، فعل و ترک فعل واجب مردم را به آنها اعلام کنیم و آموزش دهیم و از طریق اصحاب رسانه است که به اهداف خود خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه به دنبال این هستند که مردم قانونمند شوند نه قانون گریز، بیان کرد: «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» که امسال به عنوان شعار سال انتخاب شده است برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است؛ این پلیس هوشمند است که می‌داند کجا باید شدت عمل به خرج دهد و کجا باید رأفت داشته باشد، کجا باید بایستد و کجا باید حرکت کند این هوشمندی پلیس است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پیچیدگی جرائم و ابزار و ادوات بکار گرفته در جرائم ما را وادار می‌کند که ما هم پلیس علمی، تکنولوژی محور و پلیس مقتدر هوشمند با ابزار هوشمند شویم و تکنولوژی را در خدمت خود بکار بگیریم؛ این امر مستلزم این است که بخشی از سازمان‌ها و نهادها به کمک ما بیایند.

وی گفت: در حوزه دوربین‌ها و مانیتورینگ شهری در استان هنوز به آن شکل مطلوب فاصله داریم، پلیسی که شایسته خدمتگزاری مردم است باید مکانیزم‌تر از آنچه اکنون است، باشد.

* رویکرد پلیس رویکرد علمی و دانش محور است

سردار امیری ابراز داشت: یکی از اولویت‌های ما رضایت شهروندان است و پلیس هوشمند در افزایش رضایتمندی مردم می‌تواند مؤثر باشد و این ضریب رضایتمندی را بالا ببرد؛ پلیس با بهره‌گیری از ابزارهای نوین و اطلاعات به‌روز دستخوش تغییرات زیادی نسبت به پلیس چندسال قبل شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد پلیس یک رویکرد علمی و دانش محور است، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهای ما بر پایه پژوهش‌هایی است که معاونت اجتماعی در جامعه در حال انجام است چراکه ما بسیاری از موضوعات را از مطالبات مردمی دریافت می‌کنیم و این نشانه هوشمندی پلیس است.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: مردم باید برای خدمات پلیسی خود رضایتمندی داشته باشند، بنابراین اینکه در توسعه و ارتقاء تجهیزات الکترونیکی گام برداریم و هوشمندسازی پلیس را پیگیری کنیم این یکی از کارهایی است که می‌تواند ما در افزایش رضایتمندی مردم کمک کند.

وی افزود: باید با استفاده از تجهیزات مدرن در کنار ایمان، تخصص، تقوا، تجربه و تعهد، بی منت و صادقانه و برای رضای خدا خدمت کنیم.

سردار امیری با بیان اینکه مقام معظم رهبری از پلیس به عنوان «مجاهدین فی سبیل الله» نام برده است، گفت: تخصص، جوان‌گرایی، تقویت روحیه پژوهش و پژوهش محوری و استفاده از ایده‌های نو برای ما مهم است، اینها را در حالی پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم امنیت پایداری را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت مطلوب و پایدار بدون پلیس هوشمند امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: اگر پلیس به هوشمندی لازم نرسد در ارائه خدمات و انجام مأموریت‌های خود به توفیقات لازم برای رضایتمندی مردم نخواهد رسید.

*اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته ناجا در استان همدان

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه امسال در هفته نیروی انتظامی بیش از ۸۰ برنامه پیش‌بینی شده است، گفت: صبحگاه مشترک، تجدید بیعت با نماینده ولی فقیه، سرکشی از خانوده شهدای ناجا، دیدار با مردم در سامانه ۱۹۷، برگزاری یادواره شهدا، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا، ارائه خدمات مضاعف، برگزاری نمایشگاه، تجلیل از پرسنل ساعی و پرتلاش، نشست‌های علمی با دانشگاهیان و معتمدین پلیس، نشست با اصناف، تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، تجدید از موتورسیکلت سواران قانونمند، مسابقات ورزشی متعدد و حضور در نماز جمعه از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

وی با اشاره به اهداف برنامه‌های اجرایی تصریح کرد: افزایش ارتقاء سرمایه اجتماعی مردم، نمایش اقتدار ناجا و روزآمدی و هوشمندی پلیس، ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت و امیدآفرینی در جامعه از جمله این اهداف است.

سردار امیری با اشاره به اینکه امروز ما در نیروی انتظامی افرادی که طالب شهادت هستند، کم نداریم، گفت: فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت یک حس نترسی و شجاعتی را بین همکاران ایجاد کرده که این بی‌نظیر است.

وی در ادامه به ارائه گزارش عمکلرد ناجا در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: طرح معتذرین که در خصوص عدالت ترمیمی است در مراکز مشاوره نیروی انتظامی استفاده می‌شود.

فرمانده انتظامی استان همدان ابراز داشت: در حوزه معاونت عملیات ۷۶۸ هزار و ۲۶۹ فقره تماس با ۱۱۰ داشتیم که نسبت به مدت مشابه ۳ درصد افزایش داشته که از این تعداد ۲۰۱ هزار و ۹۲۰ فقره منجر به عملیات پلیسی شده که ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه دارد.

وی اضافه کرد: تعداد ۵۶۶ هزار و ۴۳۹ فقره تماس نیز درخواست راهنمایی و مشاوره بوده که نسبت به مدت مشابه ۸ درصد افزایش داشته است.

سردار امیری ادامه داد: در حوزه سرقت‌ها نیز در کشف وقوع افزایش داشته‌ایم که به ۸۲ درصد رسیدیم که ۴ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش دارد، در تعداد کشف‌ها نیز ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داریم.

*افزایش آمار جرائم خرد در استان همدان

وی تصریح کرد: در وقوع سرقت‌های مهم در استان کاهش داریم اما در جرائم خرد با افزایش روبرو هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۴۴۷ طرح عملیاتی موضوعی، منطقه‌ای و حجمی داشتیم که با بکارگیری ۳۷ هزار و ۹۱۸ نفر نیروی انسانی و ۱۲ هزار و ۶۲۹ وسیله نقلیه خودرویی به اجرا گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه در پاکسازی مناطق اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: در طرح محدودیت‌های کرونایی از ابتدای سال تاکنون خودروهایی که اعمال قانون شدند ۵ هزار و ۸۶۰ فقره ۲ میلیون ریالی، ۲۴ هزار و ۳۶۳ فقره ۵ میلیون ریالی و ۵۳ هزار و ۴۰۲ فقره ۱۰ میلیون ریالی بوده که اعمال قانون شده است.

سردار امیری با بیان اینکه در حوزه گشت‌های رضویون تعامل خوبی با بسیج انجام می‌شود، ادامه داد: طرح‌های متعددی در ایام انتخابات انجام دادیم که از جمله کارهای شاخص است و استان همدان جزء استان‌های امن بود.

وی افزود: در حوزه پلیس پیشگیری ۵ هزار و ۲۰ نفر شبگرد، نگهبان محله و سرایدار ساماندهی کردیم که انتظار داریم مشارکت مردم بیشتر شود.

*تشکیل ۵۱ هزار و ۴۵ فقره پرونده قضایی

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۵۱ هزار و ۴۵ فقره پرونده قضایی تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه ۳ درصد افزایش داریم، اضافه کرد: ۳۲ هزار و ۷۱۹ فقره اوراق قضایی ابلاغ شده که در مدت مشابه ۳۹ درصد افزایش دارد.

وی از انجام بیش از یک هزار و ۵۲۸ بازدید از اماکن و اصناف و بانک و مرکز تجاری خبر داد و عنوان کرد: این امر ۱۲ درصد افزایش داشته و نیروی انتظامی در ساماندهی آنها موفق بوده است.

سردار امیری با اشاره به امنیت خانه‌باغ‌ها گفت: یک هزار و ۳۱۰ خانه‌باغ در همدان شناسایی شده که در راستای تأمین امنیت آنها و بکارگیری نگهبان با مسئولان ذیربط صحبت شده است.

وی  از ارسال بالغ بر ۲۹ هزار و ۲۰۰ پیامک به منظور پیشگیری از سرقت برای مردم خبر داد و ادامه داد: اجرای طرح استانی ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به صورت میدانی و هفتگی در دو مرحله در استان انجام شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان اضافه کرد: در راستای آموزش و پیشگیری از سرقت، یک هزار و ۵۲ نفر سرایدار، یک هزار و ۶ نفر نگهبان محله، ۲۷۳ نفر پلیس افتخاری و ۱۳۰ نفر پاکبان ساماندهی شده است.

وی از اجرای بیش از ۱۸۳ طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر و معرفی به کمپ خبر داد و گفت: در این زمینه اصحاب رسانه باید کمک کنند.

* ساماندهی ۵۷۴ بنگاه معاملات بانکی در استان همدان

سردار امیری با اشاره به ساماندهی ۵۷۴ بنگاه معاملات بانکی در استان افزود:، اجرای ۲۸۷ طرح در قالب کتاب جامع عملیاتی و ۴۱ مصوبه شورای تامین نیز از دیگر اقدامات بوده است.

وی تصریح کرد: طرح دستگیری محکومین متواری در استان با جدیت پیگیری شده و ۲۵۱ نفر محکوم متواری دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه تمام ساختمان‌های نیمه کاره را موظف به بکارگیری نگهبان کردیم، گفت: این امر باعث شده تعداد بسیار زیادی از سرقت‌ها کاهش یابد.

وی از کاهش ۲۳ درصدی سرقت مغازه تا ۱۳ مهر ماه خبر داد و بیان کرد: کاهش داشتیم، ایست بازرسی‌های مداوم، شناسایی باندها، دستگیری سارقین در حرکت مغازه و منزل را به جد در این مدت داشتیم که خروجی آن کاهش سرقت‌ها بوده است.

سردار امیری افزود: سرقت منزل ۱۹ درصد، سرقت اتومبیل ۹ درصد، سرقت موتورسیکلت ۴ درصد و قاپ زنی هم ۵۲ درصد کاهش یافته که قابل توجه است.

وی بیان کرد: در حوزه سرقت‌های خرد اعم از قطعات خودرو شاهد افزایش هستیم، در حوزه سرقت مغازه ۷ درصد افزایش کشف و ۱۰۳ درصد افزایش کشف وقوع داشتیم.

*کسب رتبه دوم کشوری در حوزه کشف سرقت‌ها

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در حوزه کشف در رتبه دوم کشوری هستیم، گفت: سرقت منزل ۱۰۶ درصد کشف وقوع داشته‌ایم که نسبت به مدتمشابه ۸ درصد افزایش داریم؛ در حوزه سرقت اتومبیل ۱۰۴ درصد و سرقت موتور سیکلت ۷۳ درصد، قاپ زنی حدود ۱۲۶ درصد کشف وقوع داریم.

وی یادآور شد: در حوزه کشف قتل‌ها هم افزایش خوبی داشتیم در طول ۶ ماه امسال ۱۰۰ درصد از قتل‌های رخ داده کشف شده است.

سردار امیری با بیان اینکه در حوزه تصادفات شاهد کاهش ۳ درصدی هستیم، بیان کرد: بر اساس گزارش پلیس راهور ۷ درصد افزایش آمار تصادفات فوتی را داشتیم، آمار متوفیان هم برابر است.

وی از توقیف ۳۳۱ دستگاه موتور سیکلت خبر داد و با بیان اینکه در این حوزه ۹۱ درصد کاهش داشتیم، افزود: یک هزار و ۶۰۵ دستگاه خودروی متخلف توقیف شده، تعداد اخطارها در حوزه درون شهری ۵۰۰ هزار و ۳۴۴ فقره با ۵ درصد افزایش و جرایم تخلفات حادثه‌ساز ۴۵ هزار و ۴۳۸ فقره با ۹ درصد افزایش نسبت با مدت مشابه در حوزه  پلیس راهور است.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان ابراز داشت: در حوزه پلیس راه تعداد وقوع تصادفات فوتی برون شهری ۱۳ درصد افزایش و تعداد فوتی‌ها ۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: حدود ۶ هزار و ۹۵۸ پرونده قضایی به ۲۴ مرکز مشاوره مراجعه کردند که ۸۲ درصد آن منتهی به نتیجه شدند.

سردار امیری با اشاره به تماس مردم با سامانه ۱۹۷ به تعداد ۱۰ هزار ۸۳۶ مورد گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۹ فقره انتقاد بوده که ۹ درصد افزایش یافته است، ۶۱ درصد از شکایت‌ها در مدت مشابه کاهش یافته است که یک هزار ۸۵۳  تقدیر و تشکر است که نسبت به مدت مشابه ۳۶ درشد افزایش داشته و تعداد ۸۴۰ مورد پیشنهاد بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین از تعداد تماس‌های گرفته شده، تعداد ۶ هزار و ۵۰ فقره راهنمایی بوده که نسبت به موارد مشابه ۵۲ درصد افزایش داشته است،

فرمانده انتظامی استان همدان یادآور شد: در طول ۶ ماهه امسال ۳ تن و ۷۰۹ کیلو کشفیات مواد مخدر داشتیم که اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی گفت: ۲ هزار و ۳۹۸ سایت مجرمانه نیز توسط پلیس فتا شناسایی شده که ۷۸.۵ درصد افزايش نسبت به مدت مشابه داشته و ۳۶۷ مجرم اینترنتی دستگیر شده که ۱۹۱ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش دارد.

*افزایش ۵۸ درصدی کشف جرایم سایبری

سردار امیری با بیان اینکه در کشف جرایم سایبری نیز ۵۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه شاهد بودیم، گفت: این یک زنگ هشدار برای همه ما است که دقت کنیم.

وی افزود: کلاهبرداري اینترنتی با ۵۵.۴۰ درصد،  مزاحمت اینترنتی با ۱۰.۵ درصد، جرایم مختلف همچون هتک حیثیت با ۴.۴۰ درصد، دسترسی غیرمجاز به داده‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای ۴.۹ درصد و سایر جرایم ۳۰ درصد پرونده‌ها را تشکیل می‌دهند که امید است شاهد کاهش اینگونه جرایم باشیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اجرای یک‌هزار و ۲۳۱ عملیات در حوزه مقابله با کالای قاچاق تصریح کرد: در این راستا پنج باند قاچاق سازماندهی شده منهدم و ۹۰۰ قاچاقچی کالا و ارز دستگیر شد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار