خبرهای داغ:
اصغری گفت: راه اندازی واحد طلایه داران صلح و سازش موجب کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضائی شده است
کد خبر: ۹۳۸۱۷۳۸
|
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حسنعلی اصغری در نشست اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش با رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک ربیع الاول و اعیاد بزرگ و خجسته این ماه شریف گفت:برای حرکت به سمت عدالت آموزشی و تربیت اسلامی دانش آموزان نیازمند تعاملات بیشتر با سایر دستگاه های استان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش ضمن اشاره به اهمیت توانمند سازی و آگاهی بخشی در کاهش آسیب های رایج در بین نوجوانان؛ گفت:توانمندسازی مهارت‌های دانش آموزان در برنامه نظام مراقبت اجتماعی (نماد) به عنوان یکی از برنامه‌های تحولی در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، که باید در اولویت برنامه های تمامی نواحی و مناطق قرار گیرد.

وی با تاکید بر توجه به موضوع پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: با همدلی و هماهنگی خانواده‌ها و دستگاه‌ها در استان، آموزش و پرورش می‌تواند موجبات بهبود نرخ پوشش فعالیت‌های پیشگیری، افزایش کارایی و اثربخشی برنامه‌ها آموزشی ،فرهنگی و تربیتی در نظام مراقبت اجتماعی برای دانش‌آموزان را فراهم آورد.

اصغری با بیان اینکه راه اندازی واحد طلایه داران صلح و سازش در آموزش و پرورش موجب کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضائی شده است گفت: با اجرای این طرح شاهد آن هستیم ضمن احترام به کرامت و شأن فرهنگیان عزیز استان، دستاوردهای خوبی در توافقات انجام شده طرفین پرونده ها بدست آمد و همچنین موجب کاهش ورودی پرونده ها به مراجع قضایی و حضور همکاران در محاکم شده است.

وی با بیان این که ۲۵ بسته تحولی و تحقق پذیر در آموزش و پرورش در حال اجراست، گفت: یکی از بسته‌های تحولی مهارت آموزی است که هر دانش آموز در دوران تحصیل خود یک مهارت فراگیرد و برنامه‌ریزی کردیم برای مواجهه منطقی در زندگی آینده هر دانش آموز یک مهارت را آموزش ببیند.

این مقام مسئول در پایان از آموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنگ ساز کشور که متولی اصلی تعلیم و تربیت رسمی است یاد کرد و گفت: باید از طریق توسعه کمّی و کیفی تعاملات سازنده و دوسویه و عدالت محور، بیش از پیش به سمت عدالت آموزشی و تربیت اسلامی دانش آموزان گام برداریم.

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین هم در این نشست با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در آموزه های دینی، آیات و احادیث گفت: اقدامات مشترک با آموزش و پرورش در رابطه با مقابله با آسیب های اجتماعی و کاهش نرخ جرائم در استان موثر خواهد بود.


انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها