رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: تا کنون برای ۱۲ مدیر دستگاه‌های اجرایی استان کردستان پرونده در زمینه ترک فعل در دادسرا‌ها و محاکم قضایی استان تشکیل شده است و هم اکنون در حال رسیدگی و صدور رای می‌باشد.
کد خبر: ۹۳۸۱۷۶۸
|
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضائیه در زمینه ترک فعل مدیران، تصریح کرد: پس از صدور این بخشنامه، مراتب به کلیه حوزه‌های قضایی استان ابلاغ و تاکیدات لازم بر اجرای جدی این بخشنامه در استان صورت گرفت که نتیجه آن ساماندهی اقدامات مؤثری در این بخش بوده است.



وی افزود: طی یکسال گذشته با پیگیری‌های انجام شده و با اهتمام دادستان‌های تمامی حوزه‌های قضایی به ویژه تلاش‌های مجدانه دادستان مرکز استان حداقل در ۲۰ حوزه مهم اعم از حقوق عامه، اراضی ملی و منابع طبیعی، اوقاف، اختلالات ایجاد شده در بازار، خدمات عمومی و شهری و ... ورود شد و تذکرات و دستورات لازم صادر شد.



وی تاکید کرد: تاکنون برای ۱۲ مدیر دستگاه‌های اجرایی استان کردستان پرونده در زمینه ترک فعل در دادسرا‌ها و محاکم قضایی استان تشکیل شده است و هم اکنون در حال رسیدگی و صدور رای می‌باشد.



رئیس کل دادگستری استان کردستان عنوان کرد: نگاه دستگاه قضایی استان در مرحله اول، نگاه پیشگیرانه و با هدف جلوگیری از وقوع تخلفات شامل ارشاد و تذکر به مدیران است ولکن چنانچه شاهد تضییع حقوق عمومی در حوزه‌های مختلف و به دلیل عدم انجام تکالیف قانونی توسط مدیران سازمان‌ها و ادارات باشیم بدیهی است که بر اساس قانون قاطعانه برخورد خواهیم کرد.



حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان ساخت: بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی، علما و بزرگان و نخبگان جامعه و اصحاب رسانه را با هدف مقابله با مفسدین و متخلفین دنبال می‌کنیم و قطعا در برخورد با مدیران و کارکنان متخلف دستگاه‌های دولتی، عمومی و خصوصی اغماض نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات