خبرهای داغ:
در راستای نهضت کمک مومنانه بسیج سازندگی خراسان جنوبی با مشارکت خیرین اقدام به توزیع مرغ بومی تخم گذار اصلاح نژاد شده (۵ ماهه) در برخی از روستاهای محروم شهرستان خوسف کرده است.
کد خبر: ۹۳۸۱۷۸۶
|
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقدامات و برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی و یکی از موضوعاتی که در بحث نهضت کمک مومنانه پیگیری می‌شود کمک مجموعه نهادها و خیران در بحث رفع محرومیت زدایی، توجه و تمرکز به اقتصاد روستایی معیشت محور است.

وی بیان کرد: در راستای نهضت کمک مومنانه بسیج سازندگی استان با مشارکت خیرین اقدام به توزیع مرغ بومی تخم گذار اصلاح نژاد شده (۵ ماهه) در برخی از روستاهای محروم شهرستان خوسف کرده است.

وی افزود: با شناسایی خانوارهای کم برخوردار و محروم توسط تسهیلگران صندوق های قرض الحسنه بسیج در روستاهای بصیران، سیدان، علی آباد زارعین در منطقه خوسف، تعداد ۲۸۸ قطعه مرغ بومی تخم گذار به ارزش ۱۷۰ میلیون ریال بین ۹۶ خانوار کم بضاعت به صورت رایگان توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از مهم ترین اهداف طرح گفت: این طرح ها به دنبال بازگشت روستاها به دوران قبل که به صورت مولد بوده و اکثر نیازهای خانوار در روستاها تأمین می‌شد اجرا می‌شود و همچنین این اقدام با هدف خودکفایی خانوارهای روستایی و تبدیل شدن این روستاها از مصرف کننده به مولد انجام می شود.

 هنری گفت: طرح توزیع جوجه مرغ بومی از ابتدای سال ۹۸ به صورت تخصصی و در بین مردم روستاهای هدف صندوق قرض الحسنه کلید خورد و از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۱۹۰ هزار قطعه جوجه بومی اصلاح نژاد شده در بین ۱۹هزار خانوار در سطح استان به قیمت تمام شده هر قطعه با اعتبار مردم روستا توزیع شده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها