خبرهای داغ:
رادمنش گفت: اختراع بنده مجوز نصب بر روی خودرو را پس از تایید راهنمایی و رانندگی اخذ کرد. نام این دستگاه «Hand Control» یا «گاز، ترمز و کلاچ دستی» است. من با تمام وجود توانمندی هایم را باور کردم.
کد خبر: ۹۳۸۱۹۲۳
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

به گزارش بسیج، روزی روزگاری در این پهنه باستانی و قهرمان پرور، مردان مردی در مقابله با متجاوزان و در پاسداری از میان خود، قهرمانانه برابر هجوم و تاراج دشمنان ایستادند و در این مسیر جان خود را فدا کردند. در نظربازی آنان، نثار جان، کمترین شی بود که برای آزادی و آرمان خواهی و دفاع از خاک و ناموس تقدیم کردند.

جانبازان، جان بازان دفاعی سخت و جنگی نابرابر با دشمن تا دندان مسلح هستند و یادگار روزهای سخت و پرتلاطمی که با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی و با توکل بر خدا و با هدایت های پیامبرگونه مقتدایشان، مقابل لشکر دنیا ایستادند.

امروز پس از سال ها از آن روزهای سخت، جانبازان بسیاری با باور به اینکه نقص عضو نمی تواند مانع توانمندی و رسیدن به موفقیت و آمال شخصی شود، پله های موفقیت را طی کرده و حتی برخی از آنان توانسته اند الگو و نمونه یک فرد موفق، خلاق، کارآفرین و قهرمان باشند. حاج محمدحسن رادمنش یکی از این ستارگان ارزشمند استان قزوین است که جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس بوده و با باور به این مهم که هیچ چیز نمی تواند مانع موفقیت شخص در هر شرایط جسمی شود، بعنوان یک مخترع، کارآفرین و قهرمان ورزشی الگوی بسیاری از انسانهای موفق شهرمان است.

محمدحسن رادمنش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین از هدف خود می گوید: مادر اختراع، نیاز، است. نیازهای فیزیکی من باعث شد تا وارد عرصه جدیدی از زندگی ام شوم. وقتی دیدم می توانم کسانی را که تنها مشکلشان برای حضور در جامعه، تردد و وسائط نقلیه است توانمند کنم، شروع به کار کردم. برای حضور در جامعه، برای سالمندان، معلولان و کسانی که مشکل جسمی حرکتی دارند، مناسب سازی، امری لازم و ضروری است.

وی بیان می کند: وقتی شهردار و مسوول ما نمی توانند برای جامعه معلولان، جانبازان و کسانی که مشکلات جسمی حرکتی دارند، کاری انجام دهند، این نیاز موجب می شود تا خود این افراد، وارد عرصه عمل شوند. در میان خودروهای عمومی شهر به ندرت پیش می آید که خودرویی ویژه معلولین وجود داشته باشد. در همین استان قزوین جانبازان عزیزی وجود دارند که از ناحیه دو پا و یک دست معلول هستند که حتی یکی از این عزیزان قهرمان رالی شد. لذا اختراع بنده مجوز نصب بر روی خودرو را پس از تایید راهنمایی و رانندگی اخذ کرد. نام این دستگاه «Hand Control» یا «گاز، ترمز و کلاچ دستی» است.

مناسب سازی بیش از ۵ هزار خودرو در سراسر کشور

رادمنش می گوید: تا امروز در کارگاهی که در شهرک لیا تاسیس کردم، بیش از ۵ هزار خودرو در سراسر کشور برای جامعه هدف مناسب سازی شده است که متناسب با شرایط جسمانی هر فرد می باشد. هر زمانی که یک شخص، در سکوی قهرمانی قرار گیرد، بی شک اراده شخصی موجب این پیروزی شده است. این موضوع در خصوص بنده نیز صدق دارد. اگر من می خواستم وقتم را صرف جذب حمایت و امکانات نمایم، قطعا با توجه به شرایط خاص و روند اداری موجود، به این مرحله از موفقیت نمی رسیدم. لذا تمام صفر تا صد این موفقیت را مدیون تلاش خودم و حمایت خانواده و صبوری همسرم هستم. به نظر بنده، وام و تسهیلات فرد را گرفتار می کند.

وی از خصوصیات اختراعش می گوید: اتوماتیک از صفر تا صد وارداتی است و هزینه زیادی صرف انجام آن بر روی خودرو می شود. اما همین کار را ما با مبلغ بسیار ناچیزی با همان کیفیت انجام می دهیم. دستگاه های ما به سه دسته یک کاره، دو کاره و سه کاره تقسیم می شوند.

حاج محمدحسن می گوید: دستگاه یک کاره ویژه افرادی است که از پای چپ مشکل داشته و در ناحیه زانو مشکل دارند و یا دچار آرتروز و دیگر بیماری های مفصلی هستند. کسانی که مشکل پای راست دارند و قادر به استفاده از گاز و ترمز نیستند از دستگاه دوکاره گاز و ترمز دستی و دسته سوم کسانی که از هر دو پا مشکل دارند و دستگاه سه کاره بر روی خودروی آنها نصب می شود.

از جانبازی تا قهرمانی رالی 

رادمنش از زندگی ورزشی خود می گوید: زندگی من شامل چهار بخش خانواده، کار، ورزش و فعالیت‌های اجتماعی است. آن سال ها، پیش از اینکه مجروح جانباز شوم در دو رشته ورزشی دوچرخه سواری و کنگ‌فو فعالیت می کردم اما با از دست دادن پای سمت چپم در دوران جنگ، دیگر نتوانستم این ورزش ها را ادامه دهم. اما این امر موجب ناامیدی من نشد بلکه تلاش کردم تا در رشته‌های ورزشی دیگری فعالین کنم. ورزش های که با شرایط جسمانی من هماهنگ باشد. در آن روزها و با نگاه این که «من می توانم» وارد عرصه دو رشته ورزشی رالی و تیراندازی شدم.

قهرمان رالی ۱۴۰۰

حاج محمدحسن از قهرمانی هایش می گوید: در مسابقات بسیاری شرکت کردم و تقریبا همیشه موفق به کسب جایگاه برتر در رشته رالی و تیراندازی شدم. امسال حدود ۲۰ سال است که در رشته اتومبیلرانی فعالیت می‌کنم.

وی از آخرین مقامی‌ که در رشته های ورزشی کسب کرده می گوید: در مناسبت های مختلف تقویمی، مسابقات مختلف ورزشی برای جانبازان و معلولان برگزار می شود که امسال نیز در ۱۵ خرداد موفق به کسب مقام اول رشته اتومبیلرانی شدم. همچنین با توجه به اینکه عضو تیم ملی در رشته تیراندازی هستم، دارای مهارت مربیگری در رشته تیراندازی می باشم.

سخن نهایی: من با این اختراع از خروج ارز جلوگیری کردم. با نصب این دستگاه از خروج مبلغ زیادی ارز جلوگیری شد و منتخب کارآفرین نمونه در چندین دوره در سطوح استانی و ملی بوده ام. به جوانان توصیه می کنم؛ هیچ کاری نشد ندارد. با باور توانمندی های فردی می توان در عرصه های مختلف موفق شد و صرف اینکه وجود سرمایه و یا حامی باید موجب موفقیت آنها شود در واقع عدم باور توانمندی هاست.

به گزارش بسیج، آنچه فرزندان دیروز این مرزو بوم را از سایر دوران ها متمایز می کند، این است که آنها در هر مرحله از زندگی خود برای به دست آوردن هدف جنگیده اند. روزی در مقابل دشمن، روزی برای به دست آوردن هدف با قهر روزگار، و امروز به جایگاهی دست یافته اند که الگویی بی بدیل برای همگان هستند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها