خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال بالغ بر هفت تن و 614 کیلوگرم انواع مواد مخدر و در زمینه کالای قاچاق 155 درصد افزایش کشف داشته‌ایم .
کد خبر: ۹۳۸۲۱۵۹
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

سردار سید محمد صالحی فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی را خدمت تمامی همکاران تلاشگر و خانواده‌های محترم و صبورشان که نقش موثری در پشتیبانی از ماموریت‌های ناجا دارند و همچنین خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان، ایثارگران و آزادگان بویژه خانواده‌های شهدای عزیز و مظلوم نیروی انتظامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به شعار هفته ناجا که "پلیس هوشمند ، امنیت پایدار" است افزود: این شعار برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است که فرمودند: مردم می خواهند ناجا قوی و مقتدر باشد؛ هوشمند و پیچیده باشد." قطعاً اگر پلیس هوشمند باشد در ارتقای رضایتمندی شهروندان بسیار تاثیرگذار است و باعث افزایش احساس امنیت در جامعه می شود.

فرمانده انتظامی استان در خصوص اربعین امسال بیان کرد: طبق توافقی که با کشور عراق صورت گرفته بود اعزام زائران فقط می‌بایست از طریق هوایی صورت پذیرد تعدادی از هموطنان در سامانه سما ثبت نام کردند و ویزای هواپیما دریافت داشتند اما تعدادی از آنها و همچنین شهروندان عزیز خوزستانی به مرز شلمچه آمدند و از طرفی مرز از طرف کشور عراق بسته شده بود لذا رایزنی‌هایی صورت پذیرفت تا تعداد محدودی از زوار در این راهپیمایی عظیم معنوی شرکت کنند ما نیز با تمامی امکانات این سفر را برای آنان تسهیل کردیم تا به خیل عظیم عاشقان اباعبدالله بپیوندند.

وی در پاسخ به سوال تمهیدات نیروی انتظامی برای بازگشت زوار اربعین گفت: از زمان بازگشت زائران به کشور عزیزمان، نیروی انتظامی تمام تلاشش را برای تسهیل بازگشت زائران به خاک کشور و شهرهایشان به کار گرفت و تمهیدات لازم را برای بازگشت اتخاذ نموده، از جمله اجرای طرح‌های ترافیکی، امنیتی و انتظام و افزایش گیت‌های ورودی در پایانه مرزی شلمچه جهت تسهیل تردد زائران عزیز در کمترین زمان ممکن صورت پذیرفت، فرمانده ناجا در زمان بازگشت زوار در مرز شلمچه قرارگاه اربعین را با حضور استاندار خوزستان تشکیل داده و سایر تمهیدات برای بازگشت زوار با حضور سایر دستگاههای اجرایی اندیشیده شد.

سید محمد صالحی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در مهار بیماری کرونا عنوان کرد: از همان ساعات اولیه، نیروی انتظامی با شعار "حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت" وارد میدان شد.

وی ادامه داد: کارکنان نیروی انتظامی تمام ظرفیت درمانی و بیمارستانی خود را برای ارائه خدمات به مردم عزیز در اختیار متولیان امر قرار داده و در زمینه فاصله گذاری اجتماعی، کنترل ترددها و سفرها، رصد و کنترل فضای مجازی، اعمال محدودیت سفرها و به ویژه مقابله قاطع با سوداگران و محتکران اقلام بهداشتی و درمانی، تلاش مضاعفی داشتند و در این عرصه وظیفه خود را به خوبی ادا نمودند.

صالحی اضافه کرد: از ابتدای شیوع این ویروس منحوس بیش از سه هزار نفر از همکاران با توجه به حجم و گستردگی مأموریت‌ها و سطح آلودگی‌ها به بیماری کرونا مبتلا و متأسفانه تعداد 12 نفر از این عزیزان به دیار باقی شتافتند.

وی درخصوص اقدامات نیروی انتظامی استان در مبارزه با مواد مخدر گفت: ما امسال کنترل محورهای مواصلاتی را به جد در دستور کار قرار دادیم به گونه ای که 640 مرحله طرح کنترل مواصلاتی اجرا شد همچنین طرحهای دیگری چون طرح پاکسازی مناطق آلوده و طرح مقابله با خرده فروشان که مطالبه اصلی مردم است به مرجله اجرا در آمد. سرجمع کشفیات در 6 ماهه اول امسال هفت تن و 614 کیلو گرم مواد مخدر بوده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در پاسخ به سوالی در خصوص تیراندازیهای غیر مجاز اظهار کرد: برخورد جدی با قاچاق سلاح و مهمات غیر مجاز در دستور کار است و با دارندگان سلاح غیر مجاز و افرادی که از سلاح‌های دارای مجوز استفاده غیرمجاز و غیر قانونی می‌کنند و بعضاً در مراسمات مختلف مثل عروسی و یا فاتحه تیراندازی و باعث ایجاد رعب و وحشت و ناامنی در جامعه می‌شوند قاطعانه برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال بالغ بر دو هزار و 100 قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری کشف شده که در مقایسه با سال گذشته 48 درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

صالحی اظهار کرد: در بحث انهدام سلاح و مهمات تا کنون 24 باند قاچاق سلاح و مهمات را زیر ضربه قرار داده‌ایم و در خصوص بحث تیراندازیها اقدامات ایجابی خوبی چون نشست با معتمدین و متنفذین و شیوخ استان هم صورت پذیرفت که نتایج خوبی در بر داشته است.

وی با اشاره به اقدامات خوب نیروی انتظامی در مقابله با کالای قاچاق گفت :در بحث مقابله با کالای قاچاق در 6 ماهه نخست امسال بالغ بر 18 هزار خودرو حامل بار قاچاق مورد رصد و کنترل قرار گرفت به گونه ای که طی 33 مرحله برخورد با قاچاقچیان توانستیم کشفیات خوبی داشته باشیم که از نظر ارزش ریالی بالغ بر 270 میلیارد تومان بوده است این مقدار نسبت به سال گذشته 155 درصد افزایش داشته است. در بحث گمرکات در دو بندر شادگان و هندیجان نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

صالحی با اشاره به دغدغه های مردم در باب سرقت اظهار کرد: وقوع سرقت علل و عوامل مختلفی دارد که باید دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف با احصاء مشکلات و ریشه یابی آنها، به ایفای نقش خود در کاهش وقوع این جرائم بپردازند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که وقوعی نداشته باشیم یعنی سرقتی اتفاق نیفتد، اگر سرقتی اتفاق افتاد در کوتاهترین زمان ممکن کشف شود، اصطلاحاً فاصله بین وقوع تا کشف را کاهش دهیم و استرداد اموال به مالباخته صورت پذیرد با این کارهم فضا برای سارقان ناامن می‌شود و هم در پیشگیری از سرقت بسیار موثر است و از طرفی باعث ارتقاء احساس امنیت در جامعه می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان گفت: ما در 6 ماهه نخست امسال توانستیم یک درصد کل سرقتها را کاهش دهیم و 80 درصد کل سرقتها را کشف کنیم اما در نهایت هدف ما این است که اصلاً سرقتی اتفاق نیفتد و اگر افتاد سریعاً کشف شود.

وی بیان کرد: صحبت پایانی من با خانواده‌های همکاران است که اگر نبود پشتبیانی و حمایت آنها، این همه توفیقاتی که حاصل شد عملی نمی‌شد البته بنده قدردان زحمات کارکنان پرتلاش خودم هستم اما به صورت ویژه از خانواده‌های محترم آنها قدردانی میکنم که با صبر و شکیبایی باعث شدند همکاران با طیب خاطر بتوانند ماموریتهای خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها