خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان؛
آیت اله عابدینی گفت: زیرساخت امنیت پایدار، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است به طوری که رهبر معظم انقلاب این نکات را جرعه جرعه در محافل و مناسبات مختلف به ما می‌نوشانند که باید از آن بهره ببریم.
کد خبر: ۹۳۸۲۱۸۰
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: اهل بیت(ع) و امام عصر(عج) پرچمداران امنیت هستند و امنیت جهانی به دست این قبیله برقرار خواهد شد.
وی با اشاره به تفسیر سوره تین افزود: خداوند متعال در این سوره بر تین و زیتون سوگند یاد می‌کند و در روایات داریمکه "وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ" یعنی والحسن و والحسین(ع) و "وَطُورِ سِينِينَ" یعنی علی بن ابی طالب و "وَهَذَا الْبَلَدِ الْأَمِين" یعنی رسول گرامی اسلام که مرکز و مبدا امنیت جهان هستند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در سوره تین فرمود که "َلقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ" یعنی ما انسان را درست آفریدیم اما چون به او اراده دادیم نیز در فضای نفسانی و زر و زیور دنیا آلوده شد که همین موضوع امنیت جامعه را به خطر انداخته و کار نیروی انتظامی را سخت کرده است.

وی با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی بسیج شده است که یک عده‌ای خلاف نکنند؛ ابراز کرد: همه مجامع آموزشی، پلیس، دانشگاهیان، حوزه علمیه و همه دستگاه‌ها باید امروز در امر فرهنگ سازی و اصلاح جامعه ورود کنند تا به "احسن تقویم" که در سوره تین اشاره شده برسیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: با تکیه بر سیره ائمه(ع) و پیامبر اکرم(ص) می‌توانیم به جامعه امن برسیم؛ بستر معرفتی امنیت، قرآن کریم است و تکیه‌گاه و چراغ فروزان مسیر امنیت ما رسول اکرم(ص) و ائمه(ع) هستند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: رسول اکرم(ص) در همه حوزه‌ها پایگاه محکم و ساختار ساز امنیت پایدار جهانی بوده است؛ اگر مبنا و هدف ما براساس اندیشه‌های پیامبر نباشد، کار ما بیهوده خواهد بود و به امنیت پایدار نخواهیم رسید. لذا آغاز امنیت ما با رسول خداست و چشم‌انداز امنیت هم با ظهور امام عصر(عج) است.

وی عنوان کرد: امنیت مقوله‌ای نیست که فقط برعهده پلیس باشد بلکه یک کار جمعی است و تقوا هم همین معنا را دارد به طوری که در قرآن کریم هم بر تقوای جمعی تاکید دارد؛ بنابراین امنیت را باید به طور جمعی برقرار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امت در مسیر مشترک رسیدن به تعالی معنا پیدا می‌کند لذا همه باید در رسیدن به امنیت پایدار در میدان باشیم؛ آن زمانی در امنیت موفق خواهیم بود که مردم ببینند، اعضای پلیس ما در هر کوچه و محله‌ای در بین آنها و در مجامع مختلف از جمله نماز جماعت حضور داشته و با آنها مشارکت دارند. 

امام جمعه قزوین ابراز کرد: وقتی اعضای نیروی انتظامی در مساجد حضور داشته باشند ده‌ها و صدها نفر با آنها همراه شده و اعتماد عمومی ارتقاء می‌یابد که همین موضوع سبب مشارکت آنها در برقراری امنیت خواهد شد؛ خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد هستیم که پلیس ما با شتاب بیشتری مردمی شده‌اند.

وی تاکید کرد: افراد در اثر از دست دادن کرامت انسانی است که به سمت خلاف و از جمله مواد مخدر می‌روند لذا باید در کنار مبارزه با مواد مخدر و امثال این نوع خلاف‌ها نیز برای ارتقاء و احیای کرامت انسانی هم تلاش و سرمایه‌گذاری کنیم.
 
آیت الله عابدینی یادآور شد: زیرساخت امنیت پایدار نیز قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است به طوری که رهبر معظم انقلاب این نکات را جرعه جرعه در محافل و مناسبات مختلف به ما می‌نوشانند که باید از آن بهره ببریم.

سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: عمل و اقدام جهادی نیروی انتظامی در تمام نقاط کشور توسط نیروهای انقلابی، متعهد و جهادی موجب شده که به عنوان دومین سازمان خدمت رسان به مردم شناخته شود که همواره از تمام ظرفیت‌ها برای برقراری امنیت استفاده می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها