جانشین فرمانده کل ارتش گفت: آنقدر تجهیزات دفاعی پیشرفته داریم که می‌توانیم به بهترین شکل ممکن در برابر دشمنان دفاع موثر داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۸۲۱۹۹
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

به گزارش  خبرگزاری بسیج، اختتامیه شانزدهمین دوره رزم مقدماتی کارکنان وظیفه نخبه کشور صبح امروز با حضور امیر محمد حسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش، سردار حجت الله واعظی نژاد رئیس مرکز نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح در مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نزاجا برگزار شد.

امیر دادرس جانشین فرمانده کل ارتش در این مراسم طی سخنانی، گفت: امروز مسئولیت خطیری بر دوش شما نخبگان و جوانان کشور وجود دارد که باید با خود سازی و ارتقای سطح آگاهی و دانش خود را برای پیشبرد اهداف بزرگ انقلاب اسلامی ایران آماده کنید.

وی افزود: شما نخبگان به عنوان کسی که از هوش بیشتری برخوردار هستید وظایفی برعهده دارید و باید مسیر کمال خود را در جهت خدمت به مردم و پیشبرد اهداف جامعه اسلامی انتخاب کنید.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اهمیت درست استفاده کردن از علم و دانش، گفت: تخصص باید با تعهد همراه باشد، چرا که این دو همچون دو بال یک پرنده انسان را به اوج کمال و پیشرفت می‌رساند.

امیر دادرس با تاکید بر اهمیت برخورداری از تعهد در کنار دانش، گفت: دانشمند متعهد کسی است که از علم و دانش خود استفاده می‌کند و با علم و دانش کاری می‌کند که نظام اسلامی گامی پیش برود تا چشم دشمنان از این توانمندی‌ها کور شود.

وی نبود علم همراه با تعهد را موجب خلق دستاوردهای ضد بشری و آسیب به جامعه دانست و گفت: بمب اتم هم توسط دانشمندان تولید شد، اما دانشمندانی که تعهد لازم را نداشتند توان علمی آنها در جهت اهداف استکبار جهانی و آسیب به بشریت صرف شد. این تعهد است که علم و عالم را به مسیر درست و درجهت ارتقاء جامعه قرار می‌دهد.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به تهدیدات پیش روی جوانان، گفت: فضای مجازی یکی از ابزاری است که دشمنان با استفاده از آن به دنبال آسیب زدن به باورها و فرهنگ ایرانی اسلامی هستند و شما نخبگان و جوانان باید خود را دربرابر این تهدیدات حفظ کرده و برای خانواده و جامعه خود در این رابطه برنامه داشته باشید.

امیر دادرس افزود: نخبگان جامعه اثر بخش هستند و به واقع محیطی که در آن زندگی می‌کنند را شکل می‌دهند و باورهای جامعه را تغییر می‌دهند پس شما دانشمندان و نخبگان جامعه باید برای اثربخشی مثبت در جامعه تلاش کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای صنعت دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و خودباوری به وجود امده صفر تا صد موتورهای پیشرفته جت و پهپادهای پیشرفته، موشک‌های زمین به زمین، هوا به زمین، ساحل به دریا و همه تجهیزات الکترونیک و تجهیزات راداری و مکانیزه را خودمان در داخل کشور تولید می‌کنیم و آنقدر تجهیزات دفاعی پیشرفته داریم که می‌توانیم به بهترین شکل ممکن در برابر دشمنان دفاع موثر داشته باشیم.

ارسال نظرات