خبرهای داغ:
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: " طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" مجموعی از رفتارهای  سازمانی و تشکیلاتی را با هدف رفع موانع از سر راه تولیدکننده اصلاح می‌کند.
کد خبر: ۹۳۸۲۲۱۱
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به "طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور"، گفت: به یقین این طرح می‌تواند موجب توسعه صنعت برق کشور شود چراکه تمامی موارد قانونی اجرا نشده در این صنعت را مورد تاکید قرار داده که نمونه آن افزایش تولید صنعت برق در بخش‌های مختلف است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح مذکور تمامی موانع موجود در مسیر توسعه صنعت برق، شناسایی و تلاش شده در راستای رفع این موانع برای دستگاه‌ها تکلیف قانونی مشخص شود چراکه در قوانین قبلی تکلیف قانون مشخصی ذکر نشده بود به همین دلیل دستگاه‌ها از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کردند بنابراین عمده جهت‌گیری طرح حل معضلات قانونی و شفاف‌سازی قوانین است.

وی با بیان اینکه این طرح که مراحل کارشناسی را در کمیسیون انرژی مجلس پشت سر گذاشته و اکنون در مرحله جمع‌بندی برای ارسال به صحن است، افزود: همچنین تسهیل شرایط برای ورود بخش خصوصی در حوزه تولید برق از دیگر فواید این طرح به شمار می‌آید، درواقع به دلیل آنکه تولید برق و فروش به قیمت تکلیفی برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد در این طرح شرایط و فضا برای صادرات تسهیل شده است تا بتوانند در زمان غیر پیک با صادرات مشکلات مالی خود را کاهش دهند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه "طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" مجموعی از رفتار‌های  سازمانی و تشکیلاتی را با هدف رفع موانع از سر راه تولیدکننده اصلاح می‌کند، ادامه داد: از آنجا که قانون مدونی برای صنعت برق نداریم و قوانین، دستور‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط با حوزه انرژی همگی پراکنده هستند، توسعه و بهره‌برداری از صنعت برق به‌عنوان یک زیرساخت اساسی دچار مشکل شده است. درواقع این لجام‌گسیختگی و نبود قانون مدون بر سر راه تولیدکنندگان بخش دولتی و خصوصی مشکلات متعدد منجمله بوروکراسی اداری پیچیده ایجاد کرده است. /

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها