امام‌جمعه اهرم اظهار کرد: عاشورا، اربعین و مهدویت سه عنصر مؤثر در زندگی فردی و اجتماعی و امور دنیوی و اخروی مسلمانان است.
کد خبر: ۹۳۸۲۲۴۹
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
عاشورا، اربعین و مهدویت ۳ عنصر مؤثر در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام‌ حبیب پهلوزاده در سلسله نشست‌های کرسی آزاداندیشی با موضوع اربعین، تجلی گام ظهور که به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) شهر اهرم با حضور دانشجویان و فعالان هیئت مذهبی برگزار شد، اظهار کرد: اربعین و مهدویت، مکمل یکدیگر هستند و حرکت هر دو به سمت تشکیل حکومت الهی است.

وی با بیان اینکه تشکیل حکومت جهانی، نیازمند زمینه‌سازی است، افزود: باید به ظرفیت‌سازی اربعین در زمینه‌سازی ظهور توجه شود، امام صادق(ع) در این مورد فرمودند؛ کسی که امام حسین(ع) را پیاده زیارت کند، خداوند به هر گامی که برمی‌دارد، یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌کند و یک درجه مرتبه‌اش را بالا می‌برد.

امام‌جمعه اهرم بیان کرد: عاشورا، اربعین و مهدویت سه عنصر مؤثر در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان در امور دنیوی و اخروی است و درواقع اربعین، پیوند خط سرخ حسینی با خط سبز مهدوی است.

پهلوزاده با بیان اینکه رابطه اربعین و مهدویت دوسویه است، گفت: اربعین بسترساز ظهور و مهدویت ترویج‌گر اربعین و عاشورا هستند؛ زیرا امام‌زمان(عج) منتقم و تمام‌کننده عاشورا هستند.

وی برخی از بیانات رهبر معظم انقلاب را در مورد اربعین حسینی یادآور شد و افزود: معظم‌له فرمودند که راهپیمایی اربعین می‌تواند زمینه‌ساز تحقق هدف نهایی امت اسلامی یعنی تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی باشد و بر همین اساس باید پیوندهای مستحکم میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی و ملیت‌ها و اقوام مختلف در این راهپیمایی بیشتر شود.

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: امام حسین(ع) فقط مختص شیعیان نیست؛ بلکه تعلق به همه مذاهب اسلامی مانند شیعه و سنی داشته و متعلق به انسانیت است و به همین علت شاهد حضور غیرمسلمانان نیز در راهپیمایی اربعین هستیم.

منبع : خبرگزاری آنا

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها