خبرهای داغ:
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان خبر داد
همدان-مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان از روایتگری حماسه سی مهر توسط تیم‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزی در 100 مسجد خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۲۲۸۶
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدصالح جباری در جلسه ستاد حماسه سی مهر که در فرمانداری با حضور مسئولین شهرستان همدان برگزار شد، اظهار داشت: پیش‌بینی شده است امسال برای گرامیداشت حماسه سی مهر دانش‌آموزان سال ۵۷، دانش‌آموزان بیشتر در موضوع مشارکت داشته باشند و آن حماسه را روایت کنند بنابراین محتواها در قالب مستند و مکتوباتی که وجود دارد در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده تیم‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزی در 100 مسجد این حماسه را روایتگری کنند، عنوان کرد: هدف از این اقدام این است که راویان حماسه اهمیت این روز را خوب درک کنند و مبلغین آن حماسه باشند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با اشاره به حوادث روز سی مهر سال ۵۷ گفت: در اسناد به جا مانده از آن روز آمده است که جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر در میدان امام خمینی(ره) همدان تجمع کرده بودند.

وی با بیان اینکه روز حماسه سی مهر ۵۷ توسط دانش‌آموزان چند مدرسه مانند علویان، شریعتی، پروین اعتصامی، عطار و ... منتهی به میدان امام(ره) اتفاق افتاده است که مردم را نیز با خود همراه می‌کنند، ابراز داشت: دغدغه ما این است که تفکر و دغدغه‌های دانش‌آموزان سال ۵۷ را به دانش‌آموزان فعلی انتقال دهیم که بسیار سخت است.

جباری با تاکید بر اینکه مخاطرات امروز برای دانش‌آموزان بسیار زیاد است، عنوان کرد: هدف از اجرای این برنامه گرامیداشت روز سی مهر و انتقال حس دانش‌آموزان سال ۵۷ است که معتقدیم تقویت این حس انقلابی در رشد دانش‌آموزان بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه هنوز دانش‌آموزان سال ۵۷ که در این حماسه شرکت کرده بودند در همدان وجود دارند، عنوان کرد: در مستند حماسه سی مهر از حضور آنها استفاده شده است که دانش‌آموزان نمونه‌ها را نیز ببینند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با بیان اینکه این مستند از شبکه استانی پخش شده است، افزود: با شبکه‌های ملی نیز رایزنی شده است که امسال این مستند را پخش کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰ مهر امسال روز جمعه است، گفت: با توجه به این امر برنامه‌های متعددی برای این روز در مراسم نماز جمعه تدارک دیده شده است.

جباری با بیان اینکه این اتفاق نمونه دیگری در کشور ندارد، ادامه داد: شناساندن حماسه سی مهر همت جدی را می‌طلبد، بنابراین برگزاری ستاد اجرایی این حماسه فقط سالی یک بار کفایت نمی‌کند.

وی عنوان کرد: با رجوع به اسناد ملی می‌بینیم که تظاهرکنندگان ۱۳ آبان سال ۵۷ تهران در حمایت از این حماسه در همدان شعار می‌دهند و حضرت امام خمینی (ره) از فرانسه خطاب به این دانش‌آموزان پیام می‌دهد که نشان از عظمت و بزرگی این حماسه است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با بیان اینکه در خصوص دیده شدن این حماسه که می‌تواند تاثیرگذار باشد کم کاری شده است، گفت: رسانه‌های استان باید در مورد این حماسه مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند اقدامات جدی‌تری برای شناساندن این حماسه داشته باشد، گفت: دیگر ارگان‌ها می‌توانند اتحادیه انجمن اسلامی را که یک تشکل دانش‌آموزی است حمایت و پشتیبانی کنند.

جباری با بیان اینکه این حماسه باید به کتب درسی منتقل شود که همه کشور از وجود چنین حماسه‌ای اطلاع پیدا کنند، گفت: در این روز دانش‌آموزان دوره متوسطه اول نقش‌آفرینی کرده‌اند که اتفاق بزرگی است.

وی عنوان کرد: در این حماسه جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر شرکت داشته‌اند که طبق آمار رسمی دو نفر شهید و ۸ نفر جانباز از این حماسه به جا مانده است که عدد مصدومین بسیاز بیشتر از این است که برای اینکه بعدا دچار مشکل نشوند به بیمارستان مراجع نکرده‌اند و در منازل مداوا شده‌اند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش شده است، مخاطبین این گرامیداشت خود دانش آموزان باشند در تشریح برنامه‌های بزرگداشت حماسه سی مهر گفت: در این روز پیش‌بینی شده است که یکی از دانش‌آموزان قبل از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی کند.

وی با بیان اینکه در این روز در محوطه نماز جمعه گروه سرود، سرودی با موضوعیت انقلاب اجرا خواهند داشت، گفت: همچنین نمایشگاه عکسی از این حماسه برپا می‌شود و دانش‌آموزان روایتگری می‌کنند.

جباری عنوان کرد: مطالب و محتواهای مربوط به این روز به تایید سازمان ثبت اسناد در اختیار شهرداری برای استفاده در تلویزیون‌های شهری و فضاسازی محیطی در سطح شهر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ساخت اِلمان یا دیوارنگاره این حماسه توسط شهرداری واقع در ابتدای خیابان شهدا در سال جاری انجام خواهد شد، گفت: سپاه و بسیج نیز در این روز در پایگاه‌های مقاومت پرده و بنر مربوط به این روز را نصب خواهند کرد و در حلقات صالحین حماسه سی مهر تبیین می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با اشاره به ارسال پیامک با موضوعیت گرامیداشت این روز برای آحاد مردم توسط مخابرات گفت: با توجه به عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس، آموزش و پرورش در راستای این گرامیداشت در قالب برنامه شاد مسابقه تولید محتوا و روایتگری را برگزار می‌کند و محتواهای تولیدی را در فضای شاد منتشر خواهد کرد و نمایشگاه مجازی برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی زیر مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فعال خواهند بود، گفت: ابلاغ به خانه مطبوعات برای فعال‌سازی خبرنگاران در پوشش برنامه‌های گرامیداشت، پیگیری مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان مورخه ۷ خرداد سال ۹۳ برای ثبت این حماسه در تقویم ملی و تقدیر از رسانه‌ها و مطبوعات فعال در انتشار بزرگداشت حماسه سی مهر نیز از دیگر برنامه‌ها است.

جباری عنوان کرد: صدا و سیما نیز برنامه‌های گرامیداشت را پوشش داده و در دو برنامه زنده رادیو محله و موج مهربانی به این موضوع می‌پردازد و یادواره رادیویی به صورت زنده، انتشار محتواهای مربوط به این روز در رادیو نما، اختصاص برنامه تلویزیونی «تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم» به این موضوع، پخش مستند  پیشکسوتان انقلاب، انتشار موشن گرافی تهیه شده در خصوص سی مهر در فضای مجازی، اختصاص گفتگوی خبری به دبیر گرامیداشت حماسه سی مهر نیز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به همت بنیاد شهید نیز دیدار با خانواده شهدا و سرکشی از جانبازان و غبار روبی از مزار شهدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات