خبرهای داغ:

حضور استاندار اصفهان در منطقه کم‌برخوردار «جوی‌آباد»/ مشکلات در شورای اداری بررسی می‌شود

با توجه به حجم مطالبات و نیازهای مطرح‌ شده در دیدار مردمی منطقه جوی‌آباد،برای تحقق به حرکت اصولی و زیرساختی،باید جلسه مشترک شورای اداری اصفهان و خمینی‌شهر پیگیری مطالبات این منطقه در فرمانداری شهرستان تشکیل شود
کد خبر: ۹۳۸۲۲۹۵
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی‌شهر، سیدرضا مرتضوی شامگاه دوشنبه در جمع اهالی و مردم  منطقه جوی‌آباد خمینی‌شهر با اشاره به اینکه  با حضور در خانواده شهید مدافع حرم  عبدالمهدی کاظمی را در اولین  برنامه رسمی و کاری خود به فال نیک می‌گیرم  اظهار کرد: مردم این شهرستان و منطقه ذخیره اصلی و بیدار نظام اسلامی هستند.

 استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر به دنبال شنیدن مطالبات و درخواست مردم منطقه هستم، گفت: با توجه به  حجم مطالبات و نیازهای  مطرح‌ شده در دیدار مردمی و معتمدین منطقه جوی‌آباد خمینی‌شهر، برای تحقق به حرکت  اصولی و  زیرساختی، باید جلسه مشترک  شورای اداری استان اصفهان و شهرستان خمینی‌شهر پیگیری مطالبات این منطقه در فرمانداری خود شهرستان تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه  قبل از جلسه کلیه مستندات و مطالبات  و درخواست‌ها اعم کمبودها ، نیازها  توسط معتمدین، نخبگان منطقه با همفکری فرماندار شهرستان و نماینده مردم  در مجلس در قابل  یک مجموعه جامع از نیازهای  منطقه جوی‌آباد تدوین و جهت ارائه در شورای  اداری  مشترک استان و شهرستان تهیه شود.

مرتضوی ادامه داد: حل مشکلات این منطقه مستلزم  صدور مصوبات  عملیاتی برای دستور کار مجموعه اداری استان و  شهرستان  می‌باشد مسؤولین  استان و شهرستان ملزم هستند مصوبات این جلسه مشترک را در کارگروه  برنامه‌ریزی تعیین اعتبار و ردیف بودجه مشخص و متعهد شوند.

استاندار اصفهان گفت: دستگاه اجرایی استان و شهرستان خمینی‌شهر متعهد هستند طبق برنامه زمان‌بندی و بودجه مصوب  نیاز و کمبودهای عمرانی، خدماتی و فرهنگی  منطقه جوی‌آباد را  برطرف و فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه این مسیر یک مسیر  واقعی و عملیاتی برای رفع محرومیت و مشکلات و نیازهای منطقه جوی‌آباد است، ادامه داد: به مردم استان قول می‌دهم که قول ندهم، بلکه با ارائه گزارش عملکرد و اقدامات  انجام‌شده  خدمات به مردمی ارائه کارنامه  کنم.

 مرتضوی بابیان اینکه  وضعیت محرومیت کنونی و مطالبات مردم این منطقه  بعد از چهل سال از انقلاب برای ما دردناک و اسفناک است، تصریح کرد: جنین شرایطی در یک منطقه در مجاور کلان‌شهر اصفهان باعث فرار سرمایه‌ها می‌شود.

استاندار اصفهان بابیان اینکه وضعیت کنونی منطقه جوی‌آباد باعث  سخت شدن و دشواری ارائه خدمات  به اهالی و مردم  می‌شود، گفت: برقراری امنیت در این منطقه، ارتقا طراز فرهنگی و رفع هنجارهای اجتماعی در منطقه مهم‌ترین شاخص  ارائه تداوم و دوام  خدمات است.

وی با اشاره  به نقش اهالی منطقه، معتمدین، نخبگان فرهنگی و اجتماعی منطقه جوی‌آباد در تداوم و استمرار حفظ  تزار فرهنگی و  اجتماعی منطقه گفت: اگر می‌خواهیم  به هدف اصلی و ایده‌آل در این منطقه برسیم باید همه اهالی  و خانواده  در راه به ما کمک  کنند.

مرتضوی با  بابیان اینکه منطقه جوی‌آباد پایگاه نظام است، گفت:  باید نخبگان فرهنگی  و اجتماعی با  استفاده  از ظرفیت مساجد و پایگاه بسیج به رشد و تعالی  فرهنگی منطقه کمک کنند،  این بخش مورد غفلت و کم‌توجهی قرارگرفته است و باید  به‌صورت موردتوجه  مشترک مسؤولین استان ، شهرستان و معتمدین و فعالین فرهنگی اجتماعی قرار گیرد.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه فعال‌تر شدن مساجد ، پایگاه بسیج و مراکز فرهنگی و اجتماعی در منطقه  در استفاده  از ظرفیت  غنی و جوان  انسانی با فعالیت‌های آموزشی  و اطلاع‌رسانی باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: مسؤولان استان  به رفع بخشی کمبودها و نیاز زیرساختی متعهد خواهند بود، ولی  برای تداوم  اقدامات انجام‌شده و رفع مشکلات  فرهنگی  و اجتماعی نیاز به همکاری اهالی دارد.

 وی بیان داشت: رسیدن به هدف عالی، اتفاق مبارک  و نقطه موردنظر ما نیاز به جوشش  از درون منطقه دارد، تنها راه‌حل مشکل منطقه جوی‌آباد تغییر شرایط فرهنگی منطقه است، باید اهالی منطقه به فرهنگ اصیل خود توجه کنند.

مرتضوی با تأکید بر اینکه ساکنین  منطقه جوی‌آباد از باغیرت‌ترین، باشعورترین و فهمیم‌ترین اقوام کشور هستند، گفت: امروز بار سنگینی به دوش مسؤولان استان، معتمدان، نخبگان فرهنگی و اجتماعی  منطقه جوی‌آباد برای رفع مشکلات  منطقه است.

استاندار اصفهان در انتها  با تأکید بر اینکه بین مسؤولان  نظام با مردم هیچ‌گونه فاصله و جدائی نیست و جنس من استاندار از جنس شما مردم  است، بیان داشت: تصور غلطی از ظرفیت‌های درونی و نقش و جایگاه خود نداشته باشیم.

 به گزارش بسیج، استاندار اصفهان پس از دیدار مردم با حضور در داخل محله از طرح‌های نیمه‌تمام  ازجمله کتابخانه نمونه  کشوری علی ابن ابی‌طالب ، میدان شمس ، کارگاه دوخت  لباس توسط  تعدادی از زنان، پایگاه  غیرفعال بهداشتی علیمردان خان و پروژه نیمه‌تمام ورزش بازدید کرد و در خصوص  رفع مشکلات این طرح‌ها با مسؤولین استان و شهرستان به‌ صورت تلفنی صحبت و پیگیری انجام داد.

ارسال نظرات