خبرهای داغ:
حسینی گفت: حدود ۲۰ هزار مستاجر در روستاهای استان گلستان زندگی می کنند که امیدواریم در چند سال آینده مشکل مسکن این افراد با مشوق های دولت برای طرح های مسکن رفع شود
کد خبر: ۹۳۸۲۴۹۵
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
حدود ۲۰ هزار مستاجر در روستاهای گلستان زندگی می کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ «سیدمحمد حسینی» صبح امروز (چهارشنبه 21 مهر) در جلسه شورای مسکن شهرستان گنبد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خود را مکلف به اجرای قانون و تحقق تعهدات ملی و استانی در تامین مسکن شهری و روستایی می داند و احداث حداقل ۴۰۰ هزار واحد در سال را متعهد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: در حال حاضر با ورود به هر روستایی شاهد احداث و بهره برداری از خانه هایی مقاوم و ایمن هستیم که حاصل اراده مردم و تعامل و همکاری بانکها و سایر دستگاه های متولی است.

وی ادامه داد: شهرستان گنبد با جمعیت روستایی و روستاهای بسیار زیاد، باید پیشتاز اجرای طرح تامین مسکن باشد که برگزاری اولین جلسه شهرستانی شورای مسکن در گنبد گواه اراده مسئولان شهرستان در این حوزه است.

حسینی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ هزار مستاجر در روستاهای استان گلستان زندگی می کنند که امیدواریم در چند سال آینده مشکل مسکن این افراد با مشوق هایی که دولت برای طرح های مسکن دارد رفع شود.

وی اظهارامیدواری کرد: با پیگیری های انجام شده در بحث زمین شاهد تملک و واگذاری اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح های مسکن باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: بنیاد مسکن استان در سال جاری برای احداث حدود 2 هزار واحد مسکونی در شهرستان گنبد هدفگذاری و تامین اعتبار کرده است.

وی افزود: در سال های ۹۸ و ۹۹ بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان گلستان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همت خود مردم و دستگاه های متولی احداث شد و امیدواریم این امر با اجرای قانون جهش تولید مسکن موجب رفع دغدغه و نیاز جوانان و اقشار مختلف جامعه به مسکن شود.

حسینی یادآور شد: بنیاد مسکن استان در سال گذشته اجرای طرحی ابتکاری «تامین مسکن جوانان و نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی» را به مرحله اجرا درآورده که با استقبال هم استانی ها و روستانشینان قرار گرفته است.

وی گفت: در روش خودمالکی که متقاضیان زمین مورد نیاز را دارا بودند برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه  ۱۰۰ میلیون تومانی به بانک های عامل معرفی شده اند و حدود 6 هزار متقاضی ساخت مسکن که فاقد زمین هستند نیز مورد پایش قرار گرفته اند که از روش های مختلف پیگیری تملک زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در حال پیگیری است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: بنیاد مسکن استان معتقد است که تشکیل و برگزاری جلسه شورای مسکن شهرستانها همچون قرارگاه ستاد بازسازی سیل کارگشا و راه گشا خواهد بود و این همپوشانی و هم افزایی دستگاه ها موجب تسریع در اجرا و تحقق اهداف مدنظر که همان برخورداری مردم از مسکن مقاوم و مناسب خواهد بود.

گفتنی است، در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح احداث حداقل یک میلیون واحد مسکونی در سال، سهم استان گلستان ۳۰ هزار واحد و سهم شهرستان گنبد 5 هزار واحد است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها