خبرهای داغ:
استاندار گلستان:

پیش‌بینی رشد اقتصادی ۷.۷ درصد گلستان درسال ۱۴۰۱

حق شناس گفت: پرهیز از محدودیت‌های خودساخته زمینه ارتقا بهره‌وری را فراهم می‌کند که می‌تواند نقش تأثیرگذاری در تحقق رشد اقتصادی استان در سال آینده را فراهم آورد.
کد خبر: ۹۳۸۲۵۱۴
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
پیش‌بینی رشد اقتصادی ۷.۷ درصد گلستان درسال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ هادی حق‌شناس استاندار گلستان امروز در یازدهمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: پیش‌بینی رشد اقتصادی بیش از ۷.۷ درصد برای سال آینده استان قابل تحقق است چرا که گلستان ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف دارد.

وی تصریح کرد: کشاورزی مزیت نسبی استان در کنار دیگر ظرفیت‌های موجود است که می‌توان با استفاده از صنایع تبدیلی و ارائه محصول نهایی شاهد ارزش‌افزوده این مزیت در استان و افزایش درآمد مردم باشیم.

استاندار گلستان یادآور شد: سهم دستگاه‌ها در سند رشد اقتصادی استان برای سال ۱۴۰۱ مشخص شده و امیدواریم با همراهی همه دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و بانک‌ها رقم بیش‌بینی شده را محقق کنیم.

حق‌شناس گفت: برای حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی و خدماتی هرگونه همکاری لازم صورت می گیرد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم سطح بهره‌وری در استان را افزایش دهیم و از ظرفیت تجمیع سرمایه‌ها در مسیر اجرای پروژه‌ها استفاده کنیم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: پرهیز از محدودیت‌های خودساخته زمینه ارتقا بهره‌وری را فراهم می‌کند که می‌تواند نقش تأثیرگذاری در تحقق رشد اقتصادی استان در سال آینده را فراهم آورد.

حق‌شناس گفت: نرخ مشارکت استان ۳۷.۵درصد، نرخ بیکاری ۸.۵ درصد و پیش‌بینی شده است در سال جاری ۳۰ هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد شود.

لازم به ذکر است در این جلسه قدرت‌الله عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گزارشی از سند رشد اقتصادی ۷.۷ درصدی استان در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد و پیرامون آن تبادل‌نظر و گفتگو صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار