خبرهای داغ:
در دیدار مسئولین کمیته امداد استان با مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی مطرح شد
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان جنوبی با بیان اینکه شناسایی نخبگان علمی و قرآنی از اولویت های کمیته امداد در سطح استان است، گفت: اگربخواهیم خط فقررا در خانواده های مدد جویان از بین ببریم، ضروری است که از نخبگان علمی حمایت می کنیم.
کد خبر: ۹۳۸۲۷۰۲
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، رضا سلم آبادی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در نشست تخصصی با مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) اظهارداشت: این سازمان  دردوحوزه اشتغال و فرهنگی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه توجه به بنیه و تقویت تحصیلی فرزندان مددجو موجب نخبه پروری است، گفت: این امر منجر به ظرفیت‌های زیادی می‌شود.

سلم آبادی با اشاره به شناسایی ظرفیت‌های نخبگانی در بین خانواده‌های مدد جوی کمیته امداد، عنوان کرد: ارائه تسهیلات در حوزه فناوری، فراهم کردن هسته‌های فعال براساس بومی استان جزء اهداف کمیته امداد می‌باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه پنل‌های خورشیدی کمیته امداد در خراسان جنوبی فعالیت‌های خوبی را انجام داده است، افزود: هزینه هر پنل خورشیدی خانگی ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان هزینه دارد که برای خانواده‌های محروم در سطح استان مقرون به صرفه نمی‌باشد و نیاز به حمایت دارند.

وی ادامه داد: کمیته امداد آمادگی لازم را برای کمک و حمایت ازانرژی‌های نووطرح‌های علمی را دارد ومی تواند با ارائه تسهیلات کم بهره بلند مدت کمک به طرح‌های علمی و توجیه پذیرکمک کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با تاکید براینکه باید برای ارتقای فرهنگ توانمند سازی کار زیادی انجام دهیم، گفت: شناسایی نخبگان علمی و قرآنی از اولویت‌های کمیته امداد در سطح استان است.

وی بیان داشت: برای اینکه بخواهیم خط فقررا در خانواده‌های مدد جواز بین ببریم ضروری است که از نخبگان علمی و تحصیلی حمایت می‌کنیم.

سلم آبادی با اشاره به اینکه به دنبال احصاء مشترکات بسیج علمی و کمیته امداد امام خمینی استان هستیم، ادامه داد: از تمامی افرادی که در حوزه علمی و پژوهشی فعالیت دارند حمایت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: ظرفیت‌های بسیج علمی، یک ظرفیت خوبی است که می‌توان ازآن در راستای اهداف نظام اسلامی با تمام توان استفاده کرد.

                                                                                                                                                                                                    ۱۴ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان

سورگی مسئول فرهنگی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی نیز در این نشست، اظهارکرد: حوزه معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی یک حوزه متنوعی است.

وی گفت: نزدیک به ۱۴ هزار دانش آموزو ۱۰۰۰ دانشجویان دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر استان هستند.

سورگی با بیان اینکه آموزش‌های خانواده از ۵ سال تامیانسالی درکمیته امداد برای مددجویان ادامه داد، افزود: یکی از حوزه‌های موثرکمیته امداد امام خمینی (ره) آموزش است که طیف‌های مختلفی جزء مدد جویان استان هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) مانند ۳۱۳ که به واسطه کرونا اتفاق افتاد، افزود: طرح هجرت گروه‌های جهادی با استفاده از روحانیون مستقر در سازمان تبلیغات اسلامی، شناسایی نقاط قوت و ضعف، مدارس همدل، طرح یاس از جمله طرح‌های حمایتی کمیته امداد برای مددجویان می‌باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

ارسال نظرات
پر بیننده ها