ایت الله ناصری :توقع ما از جهاد کشاورزی بسیار بیشتر از گذشته است و انتظار داریم جهاد کشاورزی با اقدامی جهادی، مشکل تامین خوراک دام استان یزد را حل کند.
کد خبر: ۹۳۸۲۷۵۸
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله ناصری امام جمعه یزد در این دیدار گفت: عشایر، قشر تلاشگر و کم توقعی هستند که در تامین امنیت غذایی و استقلال و خودکفایی کشور نقش بسیار موثر و ارزنده‌ای دارند و عشایر علاوه براینکه از تولید کنندگان موفق هستند ازمدافعین خوشنام از این مرز و بوم هستند و شهدایی را تقدیم این انقلاب نموده اند .

ایت الله ناصری خاطر نشان کرد: یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا نشانه تجلیل از شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مایه بقای انقلاب اسلامی است و به برکت شهدای انقلاب امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین المللی بر قلل رفیع و منبع افتخار ایستاده است.
وی با خطاب قرار دادن مسئولین و متولیان این بخش افزود: لازم و ضروری است با برنامه ریزی و پشتکار، در خدمت رسانی به این قشر زحمتکش و محروم، جدی و کوشا باشید و با جلب سرمایه گذاری خصوصی جهت توسعه مناطق عشایری در راستای رونق و رشد تولید محصولات غذایی و خودکفایی کشور گام بردارید.

ناصری بر استفاده از سرمایه‌های انسانی عشایر به ویژه جوانان تاکید کرد و گفت: امیدواریم عشایر همچون گذشته بتوانند هم در حوزه تولید و هم در زمینه‌های مختلف از جمله دفاع از کشور و ولایتمداری خوش بدرخشند.

وی تاکید کرد: توقع ما از جهاد کشاورزی بسیار بیشتر از گذشته است و انتظار داریم جهاد کشاورزی با اقدامی جهادی، مشکل تامین خوراک دام استان یزد را حل کند.

در ابتدای این دیدار سید ابوالفضل وکیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی با ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عشایر استان بر لزوم ارائه تسهیلات کم بهره و تامین اقلام اساسی از جمله نهاده‌های دامی در جهت ارتقاء و رشد تولیدات عشایری تاکید کرد.

در این دیدار همچنین جواد شمس رئیس ادار امور عشایر استان و سرهنگ دهقان مسئول بسیج عشایر سپاه الغدیر باتوجه به برگزاری کنگره ملی شهدای کلیه فعالیت‌ها با عنوان به استقبال کنگره ملی بزرگداشت ۱۰۰۰۰ شهید جامعه عشایری کشور فعالیت‌ها در حوزه خدمات رسانی، محرومیت زدایی، برگزار می‌گردد.

دهقان در ادامه به بیان مشکلات عشایر استان پرداخت و گزارشی از اقدامات و برنامه‌های حوزه تحت مسئولیت خود ارائه کرد و یکی ازعشایر نیز به بیان مسایل و مشکلات و خواسته‌های عشایر پرداخت.

ارسال نظرات