خبرهای داغ:
مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: جامعه اسلامی اگر از میراث نبوت فاصله بگیرد، اسباب جهل و هلاکت جامعه اسلامی فراهم می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۲۷۸۸
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام «حجت الله فاضلی» در نشست خبری تشریح برنامه های هفته وحدت استان در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل تسنن کرمانشاه؛ با بیان اینکه تفرقه باعث ذلت جوامع اسلامی می شود، افزود: دشمنان دلسوز ما مسلمانان نیستند که رادیو، تلویزیون و رسانه رایگان در اختیار ما قرار دهند تا مسائل اسلامی را به گوش مسلمانان برسانیم بلکه آنان به کسانی این قدرت تبلیغاتی را می دهند که موارد اختلافی بین مذاهب را برجسته سازی کنند و بذر کینه، نفرت و دشمنی بین جوامع اسلامی بکارند و از این طریق مسلمانان همیشه در حال جنگ با هم باشند.

وی اختلاف افکنی و خدشه وارد کردن در وحدت جوامع اسلامی را گناه کبیره و خیانت به اسلام  اعلام کرد و اظهار داشت: کسانی که در مسجد به نمازگزاران حمله می کنند، قطعا مسلمان نیستند و فریب خورده و مهره دشمنان برای ایجاد تفرقه هستند حالا از هر مذهبی که باشند و چون طبق آیات قرآن و احادیث حفظ حرمت خانه خدا به همه گوشزد شده ما هم باید هوشیار باشیم.

همه نسبت به احیای ارزش های هفته وحدت احساس مسئولیت کنند 

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز ضروری جوامع اسلامی به وحدت، همدلی و برادری گفت: حفظ وحدت باید اولویت جهان اسلام باشد و هر موضوعی که باعث تضعیف آن شود باید از آن بپرهیزیم و هر موضوعی هم که باعث تقویت آن می شود باید بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام فاضلی در ادامه با تشریح کلمه امت اسلامی در ادبیات دینی ما که نشانه جمع واحد است آن را یکی از میراث های پر ارزش پیامبر عظیم شان اسلام(ص) برای حفظ اخوت و همدلی و برادری دانست و افزود: ما باید این میراث و اخلاق نبوی را میراث داری و در احیا و حفظ آن تلاش کنیم.

او هفته وحدت را هفته احیای ارزش های اسلامی مانند اخوت و همدلی بین مسلمانان دانست و بیان داشت: یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین دست آورده های انقلاب اسلامی نام گذاری" هفته وحدت" است و حضرت امام (ره) می فرمود ما در راستای احیا ارزش های دینی و برای اسلام به پا خاسته ایم.  

حجت الاسلام فاضلی همچنین هفته وحدت را هفته دانایی و بصیرت نامید که توجه به آن نقشه تفرقه افکنان دشمنان را برآب کند و گفت: هر میزان از ارزش های وحدت آفرین فاصله بگیریم، دشمنان به راحتی ما را شکست می دهند و توطئه و دشمنی آنها بلای جان مسلمانان خواهد شد، بنابراین بر حاکمان، مسئوولان و همه مسلمانان واجب است نسبت به احیای ارزش های وحدت آفرین حساس و از مسائلی که باعث تفرقه می شود دوری و پرهیز کنند.

کرمانشاه نماد وحدت اسلامی است

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود کرمانشاه را نماد وحدت اسلامی عنوان کرد و گفت: در شهر کرمانشاه هیچ محله ای بنام سنی نشین و شیعه نشین نداریم بلکه همه با هم همسایه و در کنار هم زندگی و  وصلت و ازدواج می کنند و باهم کار و فعالیت دارند و هیچ تفاوتی بین آنها نیست هرچه خدمات برای شیعیان باشد همان هم برای اهل تسنن هست و اصلا از موارد اختلافی اینجا کسی حرفی نمی زند.

حجت الاسلام فاضلی همچنین گفت: برای طلاب، روحانیون، مدارس دینی، اهل تسنن استان همان خدماتی که برای طلاب و روحانیون شعیه برقرار است برای آنها هم وجوددارد و هیچ تفاوتی ندارد. 

ارسال نظرات