خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه گفت: شهدای محراب ستارگان فروزان آسمان دیانت و علم بودند.
کد خبر: ۹۳۸۲۷۹۰
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در کنگره بزرگداشت شهید آیت الله اشرفی اصفهانی (ره) اظهار کرد: ابتکار بسیار مهم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در راستای برگزاری کنگره شهدای محراب، بسیار قابل توجه و عالمانه است زیرا شهدای محراب ستارگان فروزان علم و دیانت بودند.

وی با اشاره به شخصیت شهید آیت الله اشرفی اصفهانی (ره)، افزود: شهید آیت الله اشرفی اصفهانی (ره) به رغم مشکلات در کرمانشاه ماندند و کرمانشاه و انقلاب را مدیریت کردند و توانستند منشأ خدمات بزرگ علمی برای حوزه‌های علمیه کرمانشاه باشند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به جایگاه شهدای محراب در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: وقتی شهدای محراب و روحانیت را شهید کردند خواستند پر و بال امام راحل را بشکنند و جلو نفوذ نهضت حضرت امام خمینی (ره) را قلب مردم بگیرند.

علما تأکید کرد: روحانیت همواره در کنار مردم و با مردم بوده و مشکلات مردم را مرتفع می‌کردند و شهید اشرفی اصفهانی در دفاع از انقلاب، امام راحل (ره) را سرلوحه کار خود قرار داده بود و می‌بینیم در دوران دفاع مقدس لباس رزم می‌پوشید و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، باعث روحیه و دلگرمی رزمندگان اسلام می‌شدند.

وی خاطر نشان کرد: اطلاعیه حضرت امام خمینی (ره) برای شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی (ره) خاص و قابل توجه و تأمل بود، امام می‌فرمایند اینجانب یکی از ارادتمندان این شخص والا مقام بوده و هستم و این جنس سخنان بسیار مهم و اثر بخش است و باید برای همه ما اهمیت شهدای محراب و شهید اشرفی برجسته شود.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: برگزاری کنگره شهدای محراب و معرفی شهدای انقلاب اسلامی به جامعه و نسل جوان می‌تواند به الگوگیری نسل بعد کمک بسیار مؤثری کند.

ارسال نظرات