خبرهای داغ:
استاندار کرمانشاه گفت: در آن دوران الگوی ما مقاومت بود که توسط شخصیت‌های بزرگی مانند آیت الله اشرفی اصفهانی چهارمین شهید محراب در جامعه شکل گرفته بود.
کد خبر: ۹۳۸۲۷۹۲
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در کنگره چهارمین شهید محراب آیت الله «عطاالله اشرفی اصفهانی» که با حضور حجت‌الاسلام «حاج علی اکبری» رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در سرسرای بعثت کرمانشاه برگزار شد، با دورد بر روان شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم؛ راهبرد اصلی کشور را مقاومت دانست و افزود: همین راهبرد ما را در مقابل هجمه های دشمنان، جنگ نرم، هزاران تحریم و تهدید حفظ کرده و کشور ما را به جزیره ای امن و تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده است.

او با اشاره به تحریم چند قلم کالای کشور ترکیه و لبنان توسط آمریکا که باعث گرانی و به هم ریختگی اقتصادی این کشورها شد، گفت: ایران ۴۲ سال در بیش از هزار و ۵۰۰ کالا تحریم و مواجهه با انواع تهدید و جنگ روانی و نرم است اما براساس همین راهبرد مقاومت مقام معظم رهبری و با بهره گیری از راه شهدای بزرگی همچون شهید اشرفی اصفهانی که اتخاذ فرمودند ایران اسلامی اکنون امن ترین کشور منطقه است در حالی همه کشورها برای حفظ امنیت خود به دیگران وابسته و متکی هستند.

شهید اشرفی اصفهانی منادی و بنیان گذار وحدت بود

استاندار کرمانشاه در ادامه شهید آیت الله اشرفی اصفهانی چهارمین شهید محراب را یکی از کم نظیر ترین شخصیت های انقلابی و جهان اسلام دانست و گفت: اولین ویژگی این شهید بزرگ تبعیت کامل از ولایت فقیه است چه قبل از انقلاب و چه بعد انقلاب او همواره مطیع کامل رهبری و ولایت بود.

بازوند، شهید اشرفی اصفهانی را منادی و بنیان گذار و محور وحدت در استان کرمانشاه دانست و افزود: همه اقوام مذهبی و قومی در زمان حیات او در کرمانشاه به طور مسالمت آمیز باهم زندگی می کردند و او سرچشمه وحدت و به او ارادت خاصی داشتند.

او همچنین یکی دیگر از ویژگی های مهم و بارز شخصیتی شهید اشرفی اصفهانی را مردمی و ساده زیست بودن او عنوان کرد که همواره در کنار مردم بود و از نزدیک با مردم نشست و برخاست داشت ویژگی که امروز جای خالی آن در جامعه ما زیاد احساس می شود.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از ویژگی های خاص شهید اشرفی اصفهانی را مقاومت دانست و گفت: او در زمان هشت سال جنگ تحمیلی با وجود سن بالا مانند بسیجی ها لباس نظامی می پوشید و به جبهه سرکشی می کرد و به آنها این پیام مقاومت را می داد.

ارسال نظرات