خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع)؛
حجت‌الاسلام شجاعی‌مهر گفت: انقلاب اسلامی؛ ثمره بصیرت و احساس تکلیف رزمنده در میدان است. ۶ هزار شهیده زن و حدود ۲۰۰ رزمنده زن اسیر تقدیم انقلاب شده است.
کد خبر: ۹۳۸۲۸۴۴
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام شجاعی مهر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع)؛ در جمع خواهران بسیجی حوزه حضرت آمنه(س) با تاکید بر اهمیت بانوان در شکل‌گیری نظام اسلامی از ابتدا تا کنون تصریح کرد: شما موظفید اهمیت و جایگاه خود را در مجموعه بسیج خواهران و در هر مسئولیتی که هستید بدانید و همچنین آگاه باشید که زنان چه نقش موثری در شکل‌گیری و تقویت، اسلام و انقلاب اسلامی و حفظ و ماندگاری آن برای نسلهای بعد داشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع)؛ در ادامه تصریح کرد: اولین شهید راه اسلام، یک خانم است. بانو سمیه، مادر عمار یاسر، اولین شهید راه اسلام است. اولین قدمی که در تاریخ برای پایداری و بنیان اسلام برداشته شده بر اساس حرمت خون شهداست که اولین نمونه آن بانوی شهیده، سمیه همسر یاسر است.

حجت الاسلام شجاعی مهر یادآور شد: محترم‌ترین جایگاهی که در اسلام می‌توانیم برای یک شخص تصور کنیم، جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها است. کانون همه‌ ارزش ها چه در حوزه فردی و چه در حوزه اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع)؛ تصریح کرد: در انقلاب اسلامی بالغ بر ۶ هزار شهیده رزمنده زن داریم که بسیار مظلوم هستند. حتی نام و نشانی از آنها بر سردر کوچه ها و خیابانها نیست. حدود ۲۰۰ نفر رزمنده زن اسیر داشتیم که در زندانهای رژیم بعث عراق شکنجه‌های زیادی را متحمل شدند.

به گفته وی؛ انقلاب اسلامی؛ ثمره بصیرت، شناخت، احساس تکلیف و حضور زنان رزمنده در میدان است. صحبت از انقلاب اسلامی ما را یاد واقعه مدرسه فیضیه قم و قیام امام خمینی ره می‌اندازد ولی باید گفت، پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ با جنبش و قیام زنان در پاسخ به توهین یکی از روزنامه های وقت به شخصیت و مقام زن در جامعه محقق شد.

حجت الاسلام شجاعی مهر اذعان کرد: امام خمینی(ره) در پاسخ برخی افراد نسبت به این قیام زنان فرمودند" اگر زنان ما به این باور و بصیرت رسیدند که برای حفظ دین خود در صحنه حاضر شوند، انقلاب قطعا پیروز می‌شود." و این پیروزی محقق شد که دنباله همان مسیر حضرت زهرا و زینب کبری سلام الله علیها برای حفظ حرکت ماندگار عاشورا است. همچنین ما شاهد حضور و اهمیت چهره های شاخص و پدیده های علمی بانوان در دوران بعد از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سازندگی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: با مرور گذشته و عقبه خود، متوجه سنگینی مسئولیتی که بر دوشمان است می‌شویم. علیرغم آمارها و حضور زنان در میدان جنگ، حضور این عزیزان در پشت جبهه و پشتیبانی از جنگ به مراتب از حضور در خط مقدم بیشتر بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: حضور زنان در انقلاب اسلامی بسیار پررنگ و ستودنی است. به همان نسبت امروز هم وظیفه شما سنگین است. ما امروز در عرصه فطرت قرار گرفته ایم. عرصه فطرت، فاصله بین یک پیامبر تا پیامبر بعدی است، یعنی زمانی که حجت خدا نیست. اکنون در عصر فطرتی هستیم که حجت خدا هست ولی غائب است.

حجت الاسلام شجاعی مهر بیان کرد: اسلامی که توسط پیامبر، محمدی الحدوث است؛ هدفش در محدودیت و ظهور شکل خواهد گرفت. زیرا شجره‌ اسلام ناتمام مانده و هنوز ثمره نداده است. زمانی این شجره‌ طیبه به ثمر می‌نشیند که تمدن اسلامی و ظهور امام زمان(عج) شکل بگیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: خدا را شاکریم که ما را وسیله رسالت سنگین حفظ دین  و ارزشهای دینی قرار داده است. همان ارزش هایی‌ که برای حفظ آن قیام کردیم و پیامبر برای ایجاد آن تلاش و انقلاب کرد.

وی ادامه داد: همان جامعه ای که قرآن کریم در سوره تکاثر از آن با عنوان جامعه جاهلیت الاولی که گاهی بر سر موضوعی بی ارزش هزاران نفر کشته می‌شدند، یاد می‌کند. این جامعه جاهل به واسطه برکت خون دلهای اهل بیت رسول الله ص و دین اسلام به مدینه فاضله مبدل شد.


حجت الاسلام شجاعی مهر بیان کرد: با نگاه به گذشته درمی‌یابیم که چه افرادی با احساس مسئولیت و ایثار خود و به جا گذاشتن رد خون خود به عنوان مسیر آینده این جامعه اسلامی اسیر و یا شهید شدند.

این مسئول ادامه داد: لازمه رسیدن به موفقیت داشتن برخی مولفه‌هاست. اولین این شاخصه‌ها، اهل ارتباط با خدا بودن است. شهدای ما ارتباط محکمی با خداوند داشتند. اگر خداوند را در انجام کارها در نظر بگیریم، کارها ارزش و وسعت پیدا می‌کند.

حجت الاسلام شجاعی مهر یادآور شد: خدامحور بودن، اهل اخلاص در عمل بودن. یکی از شاخصه های اصلی بسیج اخلاص در عمل است.امام خمینی ره فرمودند" بسیج، لشگر مخلص خداست."


به گفته وی؛ پرکار و پرتلاش بودن، داشتن احساس مسئولیت، تلاش در جهت اصلاح و رفع نیازهای جامعه، شناخت دردهای جامعه از شاخصه‌های بسیجی واقعی است. گاهی برای دردهای فرهنگی جامعه مانند حجاب نسخه غلط می‌پیچیم و تا کنون هم موفق نشدیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: گمنام و بی نشانه بودن، بی ادعا بودن، چشم‌داشت مادی نداشتن، حضور مستمر و موثر در صحنه‌ها، اهل عمل مجاهدانه، اهل ایثار و شهادت بودن، تلاش عاشقانه داشتن با برداشت از جمله امام خمینی ره که می‌فرمودند" بسیج، مدرسه عشق است."

حجت الاسلام شجاعی مهر در پایان گفت: از دیگر مولفه‌های اصلی یک نیروی بسیجی می‌توان به؛ آماده و همت بالا داشتن، قانع بودن و گوش به فرمان ولایت بودن، پیشرو و رهبر بودن حتی اگر جامعه مسیر دیگری را انتخاب کرده باشد. مدیریت و هدایت جامعه، آرمان‌خواهی، عملگرایی (عمل در مقابل شعار)، دشمن‌شناسی، نظم و انضباط، اعتدال‌گرایی، فعال و با نشاط و پاسدار اسلام ناب محمدی ص بودن اشاره کرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها