خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز بر تسریع در بازسازی و تحویل منازل مردم زلزله زده اندیکا تاکید کرد .
کد خبر: ۹۳۸۲۹۲۴
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز درمصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: رسانه‌های دلسوز به ویژه رسانه ملی و گروه‌های جهادی نباید اجازه دهند مساله اندیکا فراموش شود.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۲۰ روستا در این زلزله از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند از مردم درخواست کرد در حد توان خود به زلزله زدگان اندیکا کمک کنند، چون یک وجه از وقوع اتفاقاتی مانند زلزله آزمون الهی است که نباید بی تفاوت عبور کنیم.

پنج زمین لرزه از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ مهر ماه در شهرستان اندیکا به وقوع پیوست که باعث وارد کردن آسیب به منازل و مدارس این منطقه و مصدوم شدن چندین نفر شد.

اهمیت مساله واکسیناسیون

حجت الاسلام موسوی فرد در ادامه به مساله واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: این اقدام باید با حضور حداکثری مردم ادامه یابد، چون تمام بیماری‌های واگیر راهی جز واکسینه شدن ندارند.
امام جمعه اهواز همچنین در خصوص مساله خشکسالی بیان کرد: از هفته جاری در تمام نماز‌های جمعه باید دعای طلب باران بخوانیم و عاجزانه از خداوند طلب باران رحمت الهی کنیم، چون آب پشت سد‌های استان غیر قابل بهره برداری است.

وی اضافه کرد:در آستانه بارندگی باید به مساله بالازدگی فاضلاب نیز توجه شود و مسئولان خود را برای لایروبی آماده کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: انتصاب و گرایش مدیران استانی باید بر سه اصل تعهد، تخصص و سابقه مفید و موثر استوار باشد و شایسته گرایی و پرهیز از قومیت گرایی در انتصاب مدیران اهمیت زیادی دارد.

حکومت اسلامی بستر شکل گیری عدالت است

نماینده، ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر اینکه در اهداف عالیه ظهور و حکومت جهانی امام عصر (عج)، عدالت اولویت دارد اظهار داشت: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای عدالت در نظام مقدس اسلامی، ما در اجرای عدالت نمره مطلوبی کسب نکردیم و در موضوع عدالت وضعیت خوبی نداریم و راضی کننده نیست.
وی افزود: به گفته ایشان اجرای عدالت یک هدف میانی است پس عبودیت و مقام بندگی هدف نهایی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: حکومت اسلامی بستر شکل گیری عدالت است و توسط امام و رهبر جامعه می‌تواند به خوبی اجرایی شود.

امام جمعه اهواز در ادامه به انتخابات عراق اشاره کرد و گفت: از آنجا که سرنوشت نظام اسلامی با کشور‌های منطقه به ویژه کشور‌های مقاومت پیوند خورده لذا انتخابات عراق برای کشور ما نیز اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: بهترین اقدام در نظام اسلامی متحد سازی جریان و گروه‌های مختلف شیعی است تا در کنار یکدیگر به اهداف عالیه دست یابند و امید است نتیجه انتخابات عراق به نفع مردم آن کشور رقم بخورد.
حجت الاسلام موسوی فرد در ادامه با ادای احترام به خانواده شهدای افغانستان توضیح داد: آمریکا تلاش می‌کند از طریق داعش به عنوان اهرم فشاری بر مردم افغانستان، به اهداف خود برسد و خواسته‌های خود را به آن‌ها تحمیل کند.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان درخصوص مساله کشور آذربایجان گفت: حسن همجواری از اصول ثابت نظام جمهوری اسلامی ایران و مقابله با جریان‌های تکفیری و تروریستی نیز یک اصل ثابت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها